tirsdag den 16. november 2021

Gå ud og sæt dit kryds!


Der er kommunal- og regionsvalg i dag.

Jeg mødte op fra morgenen. Ville opleve starten på valghandlingen. 

Synes, det er en festdag at gå til valg. Og et privilegium vi har i vesten. Retten til at vælge!

Jeg synes så også, det er en borgerpligt at stemme...!


Desværre rykkede folk ikke længere ind i Boxen, så det blev gennem døren jeg så/hørte borgmesteren åbne for valget.


Til gengæld må jeg sige at folk holdt pænt afstand i rækkerne..


Jeg fik sat mine krydser og gik af UD ruten derfra...


Et par rundstykker med hjem fra Kvickly.

Nød morgenkaffen og nu er der fri leg resten af dagen.

Til strik, podcast, valg tv....

Det spændende kommer først efter valget... Konstitueringerne rundt i landet...😱


4 kommentarer:

  1. For første gang stemte jeg også fra morgenstunden. Lidt højtideligt at høre dem ringe med klokken. Desværre har jeg ikke hjemmetid til rådighed. Arbejdet kalder, og endda med et møde fra kl. 16-17 (virkelig en uskik efter min mening, men det er med mange internationale deltagere, så for nogle er det jo knap så sent).

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg synes, der er noget tradition og højtid over det. Og noget med at værdsætte vores demokrati..
      Jeg nyder at have fri hver dag 😉. Sene møder er trælse.. Der er alle lidt trætte og vil hellere hjem. Håber du får en god valgdag alligevel 🇩🇰

      Slet
  2. Det ER en borgerpligt at stemme, og hvis ikke man gider, skal man lige huske på, at man så også mister brokkeretten!

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er helt enige.
      Gør din pligt og kræv din ret. Synes, for mange går direkte til pkt 2!

      Slet