fredag den 19. november 2021

Coloured Crosses my way...


Jeg har vundet nøgler af garn fra lageret...

Og printet mine excel ark ud...


Startede på projekt "Krydser" 

P 3. og strik mønster frem og tilbage.

Lidt bøvlet, men absolut ladesiggøreligt.

Det gik så op for mig, at ærmerne skulle være bredere fra start.

Der var fejl i mønstret, som jeg lige fiflede 🙈

Og at strikket blev for kompakt på p3.

Det kunne jeg ikke leve med!


Jeg startede forfra.

NU på p 3,25.


Pænere raglan...

Symmetrisk mønster.


Nu er spørgsmålet om de valget mønsterfarver er FOR diskrete?

Det tror jeg ikke kan bedømmes, før der er strikket et stort stykke af mønstret.

For farverne spiller sammen og giver forskellige samspil ...


Og vintermørket og elektrisk lys gavner ingen!

Men nu tror jeg den kommer til at passe...


Lidt dagslys...


Ret praktisk med en trøje at måle på!

Jeg er tilfreds med resultatet indtil videre.....

2 kommentarer:

  1. Puha - mønsterstrik på vrangpinde ... umiddelbart ved jeg ikke noget værre, hvad strik angår. Jeg vil gøre rigtig meget for at undgå det :-)
    Det er lidt sjovt, at den hedder coloured crosses - jeg synes det hellere skulle have heddet coloured stars.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg overvejede også, om jeg bare skulle strikke rundt og så sy/klippe af til monteringen i halsen..
      Men nu har jeg prøvet det. Mønstret er så enkelt, at det er mere besværligt end svært!
      I næste resteprojekt kan jeg så teste sy og klip😉
      Pudsigt.. Jeg synes også, det ligner stjerner mere end krydser!

      Slet