lørdag den 13. november 2021

Louvre sweater fra PetiteKnit


 Jeg købte garnet hos Strikkeriet på Kreative dage i Fredericia.

Drops Soft Tweed.

Det er blødt og behageligt at strikke med

Passer til p 4.

Forbrug: 9 ngl garn.


Jeg har ikke fået fulgt op på det projekt!

PetiteKnits mønster er nemt at følge...


En smuk start med italiensk opslagning.

Så fik jeg også lært det!


Helt enkel model med raglanærmer.

Jeg sjussede mig lidt til hvor dybt ærmegab jeg ønskede!

Jeg er ikke til de dybe, som er moderne 🙈


Jeg strikkede et par nøgle ned af på kroppen, hvorefter jeg strikkede ærmer.

Tjekkede oven på Setesdal om det så ud til at passe.

Kroppen er fin...

Ærmet lidt bredere i det...


Men jeg valgte at fortsætte...

Det er lettere at vurdere pasform og længder, når der er strikket god længde på krop og ærmer.

Så får man det naturlig træk og stræk i trøjen!

Ærmelængde skal vurderes til de 14 cm rib, der skal være forneden!


OK...?

For lange??

Hmmm...  Jeg beslutter mig til allersidst!

Hvor lang skal kroppen så være???

Kanten ruller jo op så det er svært at se den faktiske længde på trøjen!


Strikkede 3 cm længere og derefter de 11 cm rib.

Den passer!


Så kan man overveje om det skal være med høj hals?


Eller ombukket?

Jeg bruger den lige med høj hals...

Det føles rart i novemberkulden!


Den sidder også fint set i bakspejlet.



Alle kanter lukkes af med to omgange dobbeltstrik og så italiensk aflukning.

Det kan altså noget!

Nu har jeg 3 rigtigt gode vintertrøjer. Så kan jeg skifte mellem dem, så de ikke slides så hårdt.
De gamle tyndslidte bliver kasseret.
Jeg kunne tænke mig at købe Drops garn til en brugsomduvil cardigan. Der er tilbud på deres Alpaca garner.
Surfer på nettet og overvejer hvilket og til hvad... Måske en Fana trøje i koks og hvid?

 


Nå... 

Først har jeg et projekt "min version af Anne Wentzels Coloured Crosses" af lagergarn 


og excel ark!


2 kommentarer:

  1. HA - har du også først lært italiensk opslag og afslutning nu? Det har jeg også - i øvrigt via Petite Knits opskrifter, ganske som dig. Og ja: det ER pænt. Den nederste kant vinder helt sikkert ved den metode.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja! Jeg har lavet den aflukning en på PetiteKnit trøje, men opslagning en er første gang.
      Har først fattet systemet nu via de videoer... 🙈
      Det giver bare en smuk kant.. Og tilpas elastisk i brug 🤩

      Slet