fredag den 12. november 2021

Prikker og streger... og total fordybelse!



Jeg nyder virkelig at fordybe mig i tegning! 🖍🖌🖊✏
Vi startede på kurset 28.10.2021

Med enkle øvelser i spejling, tegne på hovedet...
Eller tegn et krøllet ark papir...


Der bliver lagt nye lag på udfordringerne hver gang!
Tegn din hånd!
Og læg skygger på...


Tegn et æble.. eller en rund bold og læg skygge under... som du kan huske det ..

Forrige gang havde vi så æbler med til at tegne efter!
Dels med blyant..
Dels med primærfarverne gul, rød, blå.

Jeg var afsted for 5. gang i går.
Sad ellers og overvejede om jeg kunne/orkede..
Der er en halv times kørsel til Lemvig og skolen, hvor det foregår.
Heldigvis lettede hovedpinen og jeg kom af sted.
Og havde en god aften😀


Æbler har mange nuancer og former!


Man sidder og kniber øjnene lidt sammen og bruger "røntgenblikker" for at opdage farvelinjer og højlys, omrids og formen ved stilken...


Først et tegnet med primærfarverne gul, rød blå


og derefter et med farver efter eget valg fra paletten.🎨


Næste udfordring var at tegne med tusch. 🖊

Pointilisme...  Prikker...........
Det var meditativt at arbejde motivet frem med prikker. .......


Skravering fik jeg ikke rigtigt styr på ////X/xx/


Næste gang skal vi arbejde med portræt!
Vi har hørt om proportioner mm i ansigter.
og forsøgt os med at tegne hinanden...

Meeen... det er godt nok en svær disciplin!

Det bliver spændende!!!!


Roserne var billige i Kvickly.
Nu nyder jeg dem på mit bord.

Jeg har klippet en del af den "guld"wire, jeg har stoppet ned i vasen.
Nu er det nemmere at sætte blomsterne ned i vasen.
Og de står så fint 😍

Ingen kommentarer:

Send en kommentar