lørdag den 26. marts 2022

Louvre sweater version 2... og gåture i foråret...


Endnu en Louvre sweater.

Marine Merino, Bumbo fra Bilka..
Købt på tilbud, glemt bagerst i skabet!!
Den brunlige Louvre, jeg strikkede i Drops Soft Tweed, holder sig ikke ret pæn. Har forsøgt med fnuller fjernelse, vask mm. Den er super dejlig at have på, men den bliver kun brugt her hjemme!

Italiensk opslagning er bare så flot!


Jeg valgte at strikke nogle masker rib i raglanen...
Bare så trøjerne ikke blev helt ens!


Samlet til rundstrik...
Og ribmaskerne fortsætter under ærmegabet..

Størrelsen ser også ud til at passe.

Det gør ikke noget at "kagerib" trækker lidt sammen i siderne!


Strikker gerne et nøgle færdigt og skifter så til ærmerne.

Der giver et bedre indtryk af hvordan trøjen falder/fungerer, når ærmerne er strikket.

Så skulle kroppen gøres færdig...


Ta daaaa.....

Den føles bare rigtigt godt!


Sidder behageligt løst.


Og baglænsselfie...


Lagt oven på den gamle Louvre...


Rib på undersiden/i siden...

480 g Bumbo Soft Merino.P 4.

Den bliver god over en tynd bluse på kølige dage.
Blev testet på gåturen i går.
Blød. Behagelig. Kradser ikke 😍


Jeg nyde det gode vejr.
Og gåturene rundt i Holstebro.
Som jeg før har skrevet, har vi nogle flittige gartnere, som holder byen så smukt med sæsonens blomster.

Her ved indgangen til Lystanlægget.


Mens vi venter på tulipanerne lyser de violette farver op i kanten.


Den store Magnolie i Danmarksgade et liiiige på spring..


Så smukke nuancer i en stor knop...


Og foran museet takker de mange krokus af...
Smelter nærmest væk...


Savn kommer også i solskin!
Jeg savner mirabelletræts blomstersky ude i haven.


Og de små buketter med violer og anemoner, når Erik fandt de første forårsbebudere.

Jeg lærer at nyde nye steder...
Og sender en kærlig tanke.... 💖

2 kommentarer:

  1. Lystanlægget ... det lyder lidt frækt, gør det ikke? 😛
    Jeg kan godt forstå, du savner, men du lader til at være faldt godt til i dit nye liv.
    Heldigvis.

    SvarSlet
    Svar
    1. 😅 Det hedder altså Holstebro Lystanlæg. Anlagt i 1823, altså snart 200 år!
      Savnet rammer i glimt, oftest helt uventet. Så er der en stund for eftertanke.
      Jeg synes, jeg er kommet langt. Nyder de gode stunder.
      Og lægger planer for nye oplevelser. Hvis alt går som tænkt, skal Sjælland/Møn give os en god sommerferie..

      Slet