torsdag den 31. marts 2022

Sommertid og slip-over/slip-on!


Tiden går ...

Hurtigt.

Nu er uret på væggen fintunet igen.


Og strikketøjet gjort færdigt.


Det startede med at jeg ikke fik brugt min Slanting Slip-over.

Den høje hals irriterede mig/min hals!

Lækkert garn. For godt til at give til genbrug.

Toppen Slanting Slip-on har en bedre halsudskæring..


Altså.. jeg gik i gang med at pille op, hespe, dampe, vinde op igen.


Omstændeligt... tja.. 

Jeg synes, der er noget vidunderligt ved at se godt garn gendannes og så slå op til et nyt projekt.


Denne gang brugte jeg mønstret Slanting Slip-on efter en udregning på strikkefasthed og størrelse...

Mønstret er til tyndere garn.

Jeg er vild med designet. 

Synes Anne Ventzel har skabt et smuk grafisk udtryk på det skulderparti.


I midten har jeg denne gang valgt et andet mønster. De originale føltes lidt for markant, hårdt, dominerende...

Valgte en perlerib med drejet ret på retsiden.

Det giver en smidigere struktur og en lettere udtryk.


På p 4,5 vokser det hurtigt...

Den er 10 pinde længere på ryggen...


Jeg begyndte at strikke rundt...

Men det blev for synlig en overgang.

Pilop!

Og starte igen på p 5.

Det gik bedre.

Sjovt sådan en forskel ens strikkefasthed har i frem og tilbage kontra rundt!


Nå.. og hvor lang skal den være...

Kloge hoveder skriver om form og figur og skæringslinjer...

Jeg kan bare godt lide, at den dækker mine t-shirts.

Lige en ribkant...


Og den blev færdig.


Perfekt med en skjorte under...

Fint ærmegab.

Flot ryg.

Smukke linjer 😍🤩


Brugt 330g genanvendt Håndværksgarn

P 4,5 og 5!

Måler 58cm fra kanten i nakken og 50cm i brystvidden..


Måske jeg skulle overveje en slip-over mere...?

4 kommentarer:

  1. Interessante overvejelser om pasform og præferencer. Jeg har jo (foranledigt af et af dine tidligere indlæg) købt garn til slipoveren, uden at tænke over om jeg egentlig ville kunne lide den høje hals eller ej. Den er flot, når man ser billederne, men vil jeg bryde mig om den? Det vil komme for en dag ... engang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det må jo så overvejes!
      Jeg er godt tilfreds med resultatet af mit genbrug...
      God strikkefornøjelse. Det er et spændende design.

      Slet
  2. Fin slipover som du har strikket til deg selv... ja, passformen må være riktig slik at vi virkelig liker å ha den på. De skrå kantene er spesielt vakre.
    Mange hilsener til deg. Ha en fin søndag. Viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Viola. Det er nemlig vigtigt at pasform og garn er tilpas. Det skal bruges, ikke ligge i skabet!
      God søndag til dig 💞

      Slet