lørdag den 16. april 2022

Schattersyning


Faktisk fik jeg pakken til mit online kursus hos Ønskefeen allerede i januar.. 🙄

Men den gang var jeg totalt i strikkemode!
Det fangede mig overhovedet ikke.. selvom jeg var dyb betaget af de smukke syprøver, de andre på kurset lagde op i gruppen...


I strikkerastløsheden voksede lysten til broderi frem.
Jeg fandt broderiet frem igen!
Onlinekursus = når du har tid/lyst  😉
Schattersyningen fangede mig ikke i januar...🙈

Og nu kører det...


Det er mit formiddagsprojekt... 

Jeg fik syet splitsting og bagsting med split; nye for mig!

Kædesting; også et dejligt sting og med to tråde kan der syes fransk syning/fladsting hen over.
Cirklerne blev fyldt ud...

Kontursting, højre, venstre, korte, brede; min favorit!


De to første cirkler blev fine..

Men den med schattersting drillede.
Jeg kunne ikke se stingene for mig.. Den blev ikke så visuelt kugleformet, som jeg havde sat næsen/nålen op efter..
Håber det bliver bedre med farveskift!


2-tallet i kontursting var helt afslappende efter de gule frustrationer!


Så skulle jeg i gang med bladet.
Den ene halvdel syes med fransk syning...


den anden fyldes med kontursting...

Det ser ret godt ud....


Næste øvelse er runde buler, knopper... bomber med fransk syning.


Jeg har syet de 3 store bomber


og de 3 små...


De tre bjælker fik syet bagsting med split i kanterne og så skulle jeg sy schattersting
Nu med farveer!

Jeg havde nærmest ikke tid til at spise aftensmad.....


Valgte 3 forskellige gradueringer for at øve mig.


Har fundet "det rigtige" stof frem fra pakken.
Det her er jo "kun" øveprøvekluden.

Glæder mig til at sy med de blå farver på hvidt stof.

Der er også et tryk på blåt lærred. Der er fri leg med farverne fra eget lager...
Og mit bliver ikke i lilla-orange! 🙈


Jeg er vild med online kurser!
Dette er fra ønskefeen Har også været på kurser hos Tilles

Så har jeg fornøjelsen af at sy, når det passer mig.
Jeg kan gå ind og se videoerne igen og igen og....

Jeg kan lære af de andres opslag i grupperne på Facebook.
Blive inspireret...

What's not to like?

2 kommentarer:

  1. Hvor ER det flot! Det ligner meget Charlottes crewel embroidery, som hun har gjort en del i. Det er også flot - sikke nogle puder, man kan lave. Og gardiner (gobeliner), hvis man er virkelig flittig ...

    SvarSlet
    Svar
    1. TAK 😃 åh, hendes Crewel embroidery kan jeg slet ikke leve op til. Hun bare dygtig!
      Men det er sjov at lære nyt og blive udfordret... Gobeliner har jeg dog ikke planer om.
      Jeg klarer mig med en serviet om snart...

      Slet