fredag den 15. april 2022

Strikkerastløshed....


Jeg har strikket Stockholm Slipover V-neck... 
I garn fra Kvickly.


Købt efter en slem strikkerastløshed...

En tilstand af frustration og castonitis..
Strikketøj, der keder en og strikkeprøver for at finde nyt projekt!


Skagen; nej. Leaf ; nej. Startet på Oyster i lyseblå...
Lyst til en sommersweater, et alternativ til en sweatshirt...


Bomuldskombi afprøvet; nej...


3 projekter/UFO'er..


Mapper; uinspireret rådvildhed!


Reol med strikkebøger, der ikke fanger mig..


Jeg fortsatte på Stockholm...
Stockholm v-neck af PetiteKnit.


Og fik den gjort færdig 😇


Jeg vil nok strikke mine trøjer/veste lidt længere ..


Men den er blød, let og behagelig over skjorten .. eller en t-shirt.



Turen til Aalborg forleden...
Jeg nåede også ind til Garnudsalg i Gug.

Først fandt vi frem til en følgetråd til mit blå Yaku..
Den har jeg lavet en strikkeprøve med... og de nøgle Tweed me please, bliver gemt til et andet garn...

Fandt med god hjælp frem til Ecopuno som et let, blødt og behageligt garn til p. 4.


Det er godt nok let og luftigt og blødt og...

Utroligt at der er så meget bomuld i garnet.

Jeg fandt mønstret til Kumulus frem.
Omregnede masketal og slog masker op.

Det er en nydelse at strikke med..


Så er der lige det med farver, lys og kameraer...
Og uanset om jeg brugte Samsung ultramobil s21 eller min ipad...
i sol, mellem belysning, i skygge.....
Så kan jeg ikke ramme farven som irl.

Den er dyb flaskegrønagtig cirka.... !




2 kommentarer:

  1. Det var dog en skrækkelig sygdom at komme til at lide af. Jeg håber ikke, det smitter 😛
    Jeg har strikket to Stockholm sweaters og er vild med dem. Jeg flyttede omgående ind i den første, men er selvfølgelig også glad for nummer to. Jeg har strikket dem i Vikings Bambino + en tynd mohair. De virker lette, samtidig med, at de har en god tyngde, hvis ellers det giver nogen mening.
    Det giver til gengæld ingen mening for mig, at de dumme kameraer ikke kan finde ud af at gengive de rigtige farver. Velkommen i farvefrustrationsklubben 😒

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en grum tilstand 🙈
      Mine favoritter er de to Louvre trøjer jeg har strikket. I hhv tweed og merino.
      Bambino lyder også lækkert.. Også det med tyngden. Men mohair og mig er no go. Alternativer efterlyses. For jeg vil jo gerne have letheden ind i strikketøjet.
      Tror ecopuno passer fint til Kumulus. Det føles meget luftigt.
      Farvefrustrationsklubben har fået endnu et medlem...
      Jamen, ned al den tekniske og digitale viden... Hvorfor kan dyre kameraer så ikke ramme farven? Grrrr!

      Slet