torsdag den 23. juni 2022

Strikkeprøver og farveprøver..


Jeg strikker strikkeprøver..
For at se/mærke om det garn jeg har egner sig til det projekt jeg har i tankerne..

Jeg købte noget hør mix i Netto ...
Mon det kunne bruges til en sommerbluse...
Strikket, vasket, blokket...
Og afvist!
Det er simpelthen så hårdt i struktur og fornemmelse. ØV!


Jeg er nemlig faldet for en bluse med strukturstrik og grafiske detaljer...

Summer Gansey af Hintermstein
Strikkefasthed 22m/10cm


Købte et nøgle restgarn til en strikkeprøve.
Merino Cotton fra Hjertegarn.
Det føles blødt og har en fin maskedefinition.

Det kunne bestemt bruges til den bluse...

Men jeg skal altså liiiige have strikket Kumulus færdig..


Snakkede strikkeprojekter og valg af farver... og vi kom ind på de farvetest mange/vi fik lavet i 1988 eller der omkring...

Jeg fandt mine frem..
Den ene er meget enkel...


Den anden meget fyldig med farvelapper..
Og et "visitkort" med farverne...lige til at have i pungen.

Sjovt nok er det jo de farver, jeg bedst kan lide.
Nogle bedre end andre..!

Jeg går efter de blå/petrol/grønne.
Men kan faktisk godt lide den rødlige skala; jeg synes bare, at de farver er så svære at finde/ramme.

2 kommentarer:

  1. Jeg har åbenbart været langt bagud jer andre, for jeg fik først lavet en farvetest i 1998 😁 - jeg var 'blid forår' - lyder det ikke romantisk?
    Jeg har én gang strikket noget i hør og gør det aldrig igen! Det blev stenhårdt - også efter vask 🙄

    SvarSlet
    Svar
    1. De graduerede efterhånden farvekortene... Med forskellige betegnelser. Blid forår lyder virkelig yndigt 🙂
      Hør er altså også streget ud på garn kortet her! Ærgerligt. Gider ikke en gang strikke karklude i det!

      Slet