torsdag den 28. juli 2022

Familietræf... og e-bogslæser snak...


Jeg havde alle 3 hjemme til aftensmad og hygge.
Jeg nød det!
Der kan være langt imellem, fordi der er skæve vagter og lange arbejdsperioder.

Vi fik maden fra Kylling og Co. Nemt og lækkert...omend den Pepsi Max var inkl. mango; den røg lige i vasken!🤢

Vi nåede langt omkring i snakken...


Jeg spurgte til Gittes erfaringer med e-bogslæser.. Hun har en Kindle Paper White. Har brugt e-bogslæser i mange år efterhånden.


Nu har jeg læst et par bøger på hhv. tablet og mobil.
Det giver trætte øjne og håndled!

Næste tanke er så Google... Test.. Priser..
Jeg var overrasket over, at Kindle ligger så langt nede på testlisten.


Nærlæsning af test....


Der er meget at lære.......


Så på dem irl hos Power og Elgiganten...


Det er (næsten) lige meget om den koster 999 eller 1599... 
Bare det er nemt og læsevenligt!


Er der nogen med erfaringer ang. e-bogslæser?
Skal kunne bruges til Saxo og bibliotekets...
Helst nem overføring af bøger...


Fortæl endelig... For ekspedienten vidste ikke ret meget!

4 kommentarer:

  1. Nu virker det ... jeg kunne ikke kommentere fra min nye pc, så jeg måtte lige lege lidt.
    Jeg er også ved at nå frem til at skulle have en e-bogslæser, selv om jeg har været - og er - glad for min iPad, men en e-bogslæser kan bruges i direkte sollys og vejer ikke ret meget.
    Jeg er spændt på hvad du hører om andres erfaringer - jeg vil gå på Amazon og kigge på de forskellige mærker, for der kan man læse virkelig mange anmeldelser for mange, mange mærker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, ja.. Nyt udstyr kræver tilløb før det hele spiller! Heldigvis er jeg ikke stødt på større forhindringer efter at min pc var på kurophold!
      Jeg er blevet klogere på e-bogslæsere i løbet af dagen.. Ikke at det krævede ret meget 🙈
      Besøgte min nabo, som er glad for sin pocketbook lux4. Den er på dansk; meget tiltalende!
      Snak om hvor, hvordan og hvad man kan hente, viste at streaming fra saxo og ereolen ikke var muligt på den...
      Fandt så frem til Onyx poke 3, som køre på Android, men det ser ud til, at den er ret bøvlet at sætte op og har ikke frontlighting.
      Har lige nu mest kig på Kobo Libra 20...
      Jeg er ikke ret vild med at være bundet til amazon og deres system. Vil helst have en e-bogslæser der kan hente der hvor jeg vil handle!

      Slet
  2. Jeg har ikke den store erfaring. Lånte en engang til en ferie. Ved godt den er okay i sollys mm. men det var en skærm, mine øjne blev matte, tørre og trætte. Så jeg er den gammeldags type der foretrækker papir eller bogen. Lange artikler printer jeg ud.
    Så min erfaring er desværre en 👎til alt. Ville bare lige give mit besyv med.
    God fornøjelse med dit søgen.

    SvarSlet
    Svar
    1. En bog er en bog. Der er noget ved at mærke papiret og vende siderne.. vi læser på en anden måde med en rigtig bog.
      Jeg kan alligevel godt lide tanken om ferielitteratur, der kun vejer ca 200 g!
      Og tak... det har været meget oplysende 🤓

      Slet