søndag den 7. august 2022

Ebogslæser.. ereader...


Efter mange overvejelser valgte jeg at købe en Onyx.
Et sampak tilbud hos eBookReader.dk
Hurtig levering.. det landede dagen efter.

Udpakning
Der er usb C og stik til opladning
Skærmbeskyttelse
En Onyx Boox Poke 3


Coveret manglede, ikke på lageret.

Men det kom et par dage efter..på husets regning.


Jeg havde downloadet og printet opsætningsvejledning på dansk fra eBookReader.dk
Det gik næsten uden bøvl at blive koblet på Google.


Så kunne jeg hente apps til Ereolen og Saxo premiere.
I øvrigt er der 2 måneders fri medlemskab med ved købet af ebogslæseren..
Men jeg har allerede medlemsskab.

Jeg har mikket noget rundt i indstillingsmulighederne.
Intuitivt er sjældent matchet med mine hjernevindinger!
Indstillet farvetone på skærmen, wifi on/off...
Jeg har fundet, gemt, downloadet forskellige bøger.
Testet tekststørrelser og læst...


Det er rigtigt rart at sidde med sådan en letvægter.
Skærmen er behagelig i alle belysninger.
Et dab i kanten og siden skifter.
Og jeg kan have ferielitteratur med til mange uger!

Nu vokser træerne jo ikke ind i himlen...
Jeg er ikke imponeret af opstartstiden på Poke 3.. 
Jeg har meget tørre hænder/fingre og det kan drille med sideskift; et par knapper havde været dejligt.
Jeg synes det er svært at finde rette kontrast i indstillinger. Øver mig stadig.
Batteritiden skulle også være længere, det har jeg ikke fundet løsningen på.

Men når alt er gjort op er jeg glad for at læse på en lille fiks ereader!

2 kommentarer:

  1. Tillykke med erhvervelsen! Jeg er også nået frem til, at det er nødt til at blive en Onyx, hvis jeg skal kunne læse fra alle mine udbydere.
    Hvornår jeg køber en, er så en anden snak - jeg har endnu ikke besluttet mig ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.. Jeg er rigtig glad for den.
      Du kan jo forske i hvilken version, der passer bedst til dine behov... Pøj pøj med valget...
      Det er godt tage sig tid til de tekniske beslutninger!

      Slet