mandag den 29. august 2022

Ready - Steady - Cook.....


Et madprogram for længe siden... Der var også et, der hed Can't Cook, Won't Cook!

Det er nok det, der passer bedst til mig og mit køkkenliv 😉


Jeg besluttede mig for at genstarte mine køkkenfærdigheder med spaghettisovs. En ret, der går tilbage til min tid som "ung pige" i huset.

Med lidt fornyelse..

Der kom også en rød peber i tern og 5 revne gulerødder i.

Så... først blev en pakke bacon skåret i små stykker brunet af, op med bacon og i med et stort løg,hakket, op med løget 


og i med 600g hk. oksekød til bruning...


Det hele ned i gryden sammen med tomat passata og krydrede tomater.🥫🥫 og vand fra kartonen med krydderurter.

Smage til ..

Bagepapir på overfladen, låg på og ind i ovnen...  125°.. slow cooking 🥘 over 6 timer. 


Så var det bare at vente...

Vaske op og sætte på plads...

Sovsen blev smagt til.🧂🧂

Spaghetti blev kogt al dente....


Min veninde blev inviteret til aftensmad. Lige hjemkommet fra en ferie til et tomt køleskab...

Vi hyggede os. Hun fik en skål sovs og spaghetti med hjem. Og jeg lagde 3 x 1 L fladtrykt poser med sovs i fryseren...

👩‍🍳👩‍🍳👩‍🍳

4 kommentarer:

  1. Det var en rigtig 70'er-ret (eller måske 80'er?), du fik genoplivet der! Jeg havde indtil for nylig ikke lavet den ret, siden Charlotte boede hjemme, hvilket er 25 år siden, men pludselig fik jeg lyst til den igen. Til gengæld har jeg lavet et utal af lasagner i flere variationer, for det elsker alle i familien.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den unge pige er fra 1971! Vi lavede gerne spaghettisovs til vores unger.. Og da det blev moderne med pizza, blev resterne brugt på pizza m div tilbehør.
      Lasagne har jeg aldrig rigtigt taget til mig.. For meget pastaplade og for lidt sovs i de varianter jeg har smagt.
      Så jeg fortsætter med at udvikle spaghettisovsen😉

      Slet
  2. Ej, jeg elskede “Ready, Steady, Cook” :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ditto her. Sjove og hyggelige programmer.

      Slet