mandag den 12. september 2022

Miniferie med natur, god mad og pc support.


Sikke en dejlig miniferie hos min svoger og svigerinde.
Jeg blev fredag inviteret med på Gelato di Natura i Fredericia. Isbar/café 🍧🍦🍨

Indbydende sted med mange fristelser!


Jeg fik en isdessert og en oplevelse 😋
Tak!

Lørdag på udflugt til nordfyn. 
Indkøb af friske grønsager ved gårdbutikker... fine friske varer.

Vi kørte ud til Gyldensteen strand.

Det smukkeste naturområde. 

Gåtur på Langø med udsigt til Æbelø.

Ved p-pladsen er et rigtigt flot naturrum med info tavler, undervisningsrum, madpakkeplads samt pæne toiletter.

Spiste vores lækre rejemaddder siddende på bænken ude i solskinnet.. 

Vi har grinet og hygget og snakket.

Vi så en lille salamander? firben?

Og en havørn 🦅
Der er et rigt fugleliv i 
Jeg nåede liiige at fange den, inden den forsvandt bag træerne...


Tilbage langs dige og indsø...

Kørte forbi kæmpe rosenområde ved Bogense 🌹🌹🌹
Jeg vil gerne til Rosen festivalen i Bogense næste år..det må være en smuk oplevelse.

Kaffe med udsigt til Fænø.

Dramatiske skyformationer på himlen.

En skøn tur med mange indtryk.

Vi har spist min svigerindes gode mad.. 
Og snakket opskrifter og campingretter..
Hun deler gerne ud af sit store repertoire. 
Og jeg fik smagsprøver med fra deres Norgestur...

I bytte for alt det har jeg hjulpet min svigerinde med at sortere og sætte billeder i mapper, sætte billeder ind i tekst i Word, gemme data på USB pind 🖥️ ⌨️🖱️

Jeg er ret imponeret af, hvor langt hun nåede 🥰
Vi fortsætter, når hun har nye projekter 😃

2 kommentarer:

  1. Du nåede kun lige at være misundelig over 'mine' havørne, inden du selv så en 😁
    Den er stor, sådan en fætter!
    Jeg ser, at Gyldensteen strand er et af Aage Jensens mange naturting. Den mand og hans fonde har virkelig gjort meget for natur-Danmark, for holddaop, hvor man mange steder ser hans navn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg blev totalt overrasket og var for langsom med kameraet!
      Har ikke set havørn siden vi sejlede Bodø - Lofoten i 2000/sølvbryllupsturen!
      De er så majestætisk i hele deres fremtoning, både i luften og på jorden. 2m vingefang er alligevel ret imponerende 🤩
      Jeg har så ikke set Aage Jensens fond før. Ham vil jeg da kigge nærmere på.

      Slet