torsdag den 22. september 2022

Kniplekursus og kreakaos!


Sidste weekend var Gitte og jeg på kniplekursus.

Jeg havde mors kniplebræt med.

Jeg nød at kniple med benpindene, Eriks pinde, som hun havde fået til jul og fødselsdage gennem mange år.

Det var en udfordring at få viklet trådene ud og kniplet baglæns, så jeg kunne se, hvor jeg var på prikkebrevet.

Jeg måtte også have hjælp til russerbund og andre nye teknikker. 


Men jeg nåede at binde knuden og klippe trådene af.

Og mors sidste projekt blev afsluttet.


Gitte kastede sig over båndet til en julekugle. Der var udfordringer nok til næste kursus....


Hun havde også gang i at pille pap ud af mit patchwork tæppe....


Nu er jeg igen mellem flere projekter.. faktisk i kreakaos! Har alt for mange ideer og kan ikke beslutte, hvad jeg skal starte på... Tager til hobbymessen i Års i weekenden... måske jeg finder inspiration.. 

Vil gerne strikke en, måske, flere cardigans. Savner en trøje med knapper, lige til at tage over de tynde bluser...

Flere syprojekter... 

Jeg har allerede købt Holstebrokalenderen. Min veninde køber også og så hygger vi med de låger, der indeholder en oplevelse.


Jeg har lånt en airfryer af min søn. 
Den blev afprøvet med succes. 


En meget lille varmluftsovn!

Et fad med kyllingbryst og kartoffeltoppe fra Kvickly.  


Et bryst og en top, resten lagt i fryseren. 

4 måltider for 100kr...

Ret smart at kunne lave mad til 1, evt 2, i en airfryer... har lånt bog med opskrifter og følger en gruppe på Facebook... og lyst til at lave noget helt fra bunden...


I går fik jeg en portion mere; lige så lækker som første forsøg.


Efteråret er vist startet.. vinden er skarp og folk har fundet det varme overtøj frem. 

Blomsterne ved lystanlægget er også i efterårsfarver.


De store græsser vajer i verden. Lette og elegante.


4 kommentarer:

  1. Jeg kan anbefale Annette Danielsens Nu blunder den lyse nat-cardigan dog med VRANGEN UDAD, fordi den sidder godt og ikke glider ned af skuldrene, da kombinationen af glat- og omvendt glatstrik giver elasticitet.
    Mvh. Kristine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet. Den vil jeg kigge nærmere på. Jeg har bogen i reolen 😃

      Slet
  2. Skønt med disse kursus dage sammen med Gitte. Det er skønt med input.
    Det er så smukt derude. Jeg har været på flere traveture i Vestre Plantage i September, helt glemt anlægget, måske det skulle prioriteres.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nyder vores ture sammen. Det er så dejligt at dele fælles glæde ved håndarbejde.
      Naturen tager hurtigt farve nu. Et fantastisk syn... næsten uanset rute her i lokalområdet 😉

      Slet