tirsdag den 17. januar 2017

Den norske VM genser 2013.... vokser...

Jeg har ikke fået skrevet om mit strikkeprojekt..
Der har været andet...

Jeg er faktisk nået langt på VM genser 2013

Det var skønt at sætte den på Gina og se mønstret træde frem..

Jeg skiftede til p 3 (fra 3,5) over ca. 10 cm i taljestykket, for at give lidt facon ... i stedet for at tage ind i siderne og forstyrre mønstret!


Ærmerne har drillet.
Det første blev strikket tre gange...

Modellen er relativt slank og det er ærmevidden også...
Det blev alt for snævert... så jeg endte med masketal fra største størrelse...

Nu er den samlet og jeg  er kommet så langt, at jeg kunne prøve den på ...

Selfie...!

Den er rigelig i længden, men jeg ved af erfaring, at den bliver kortere efter vask, når garnet folder sig ud...

Der skal være slids midt for...
Jeg har ikke besluttet mig for lynlås eller knapper endnu....
Detaljen under ærmet med kiler i mørk blå op til raglan banerne...

Ser faktisk også pæn ud på bagsiden...

Jamen... det er da med at strikke videre.....

18 kommentarer:

  1. God ide med at strikke med en mindre pind i taljen, så det ikke driller mønsteret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det giver lige lidt facon uden at ødelægge mønsterforløbet😊

      Slet
  2. Hold nu op hvor er den flot, utroligt som du speedstrikker.
    Super idé med at strikke på mindre pind for at give facon, den ville jeg aldrig ha kommet på.
    Synes ikke lige jeg får lavet noget, med alt de spændende håndbold :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, tak Hanne... Jeg strikker endnu hurtigere, når håndboldkampene bliver for spændende!
      Jeg har før brugt tyndere pinde, det er egentlig nemmere end indtagninger!

      Slet
  3. Svar
    1. Mange tak, Karen-Vibeke. Det er en fornøjelse at se den vokse frem.

      Slet
  4. hej Anne, den er så flot ! Rigtig god ide at bruge en tyndere pind i stedet for at strikke indtagninger. Det vil jeg prøve at huske :-)

    mange hilsner
    Angelika

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Angelika😃 Du må notere det i Tips og Tricks bogen😉

      Slet
  5. Jeg synes også det er ret smart at bruge mindre pinde - hvis man altså har en talje, hvilket jeg ikke har, men hvis jeg skal strikke til en, der har ...
    Flot sweater!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en nem måde at skabe en illusion om talje 😉Jeg passer ikke ind i BMI idealer.. Så jeg fifler med fiduser og forskel på for og bagside!
      Tak... den tegner til at blive god😃

      Slet
  6. Den bliver SÅ lækker! Rigtig smart ide at skifte pinde i stedet for at "ødelægge" mønsteret. Glæder mig til at se den færdig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mette😊 Det giver en fin effekt uden afslørende "fodspor"😉
      Jeg glæder mig også til at blive færdig... om resultatet svarer til ambitionerne!

      Slet
  7. Wau den ser ud til at blive lækker. Og som du selv nævner, så sidder den perfekt selv ryggen.
    Spændende når du er kommet helt i mål.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak... den føles rigtig god! Nu glæder jeg mig til at blive færdig....

      Slet
  8. Hold op hvor er den flot, du er bare rigtig god til at komme med tips og tricks, og rigtig flotte ting du laver, det er det helt rigtige valg med krave farven, jeg syntes det vil være rigtig flot med en rigtig grov lynlås i den flotte trøje.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og mange tak, Charlotte. 😄
      Den er strikket i Supersoft og Højlandsuld, så den er ret tynd/spinkel i strukturen. Jeg er ikke sikke på at den kan bære en grov lynlås. Nu strikker jeg færdig. Monterer/hæfter ender og vasker trøjen før jeg vælger lynlås... eller knapper. Afhænger af hvad jeg kan finde... om jeg kan sy lynlåsen pænt i...

      Slet