søndag den 4. november 2018

Sokker og ønskeseddel...

Som overskriften antyder; lidt af hvert!

Alle ventetider er blevet brugt til ventestrik.
Og til sidst nedkom strikkeposen endelig med en sok!

Arwetta Classic, p 2,5, 60 masker.
Fulgt anvisningen i Strikkebootacmp, undtagen i tomathælen, hvor jeg stoppede med 10 masker mellem venderækkerne.

Sokken sidder godt til. Måske til den stramme side... det vil vise sig.
Nu skal jeg så i gang med sok 2.

Men jeg tror på succes denne gang!!

Og vil prøve at strikke næste par på p 2,75.
Tepausen hos Perchs medførte nye behov...
En pæn tedåse... er ikke til at finde i gågaden.
Jeg købte noget løs te og har kun papirs-tefilterposer...

Rundtur på nettet viste disse fine filtre ...

Jeg har skrevet  slettet den på ønskesedlen! Og lyttet til de erfarne tedrikkere! 🤔

Nogen, der flere har gode råd til en te-novice?

I forbindelse med køb af mobil, skiftede jeg abonnement til YouSee.

Da vi har bredbånd mm hos firmaet, får man tilbudt forskellige fordele.
Noget jeg ikke har kastet mig over før nu!

Jeg har valgt de 5 mulige...
En af dem er app'en Bookmate.

Jeg har gennem lang tid haft svært ved at samle mig om at læse bøger.
Men at have en bog på mobilen giver en mulighed for at læse nårsomhelst...

Denne bog er i kategorien let læst.. Den er godt skrevet og har en skalpelskarp tilgang til sygehusverdenen.
Jeg har grinet mange gange...

Jeg tro sørme, den også skal på ønskesedlen.

At julen nærmer sig kan man se på alle de kataloger, der lander i postkassen..

Og på at byens gartnere igen har været på arbejde.
Jeg glæder mig til at se det med lys i.

Julen giver også en deadline for visse håndarbejder.

Igår satte jeg mig for at få afsluttet de juletæpper/duge, som jeg havde lovet Gitte at zigzagge i kanten og klippe til.

De har være undervejs længe.. flere weekender er gået med at klippe, sy, samle, quilte...

Men nu er de klar til jul!

6 kommentarer:

  1. Jeg bruger papirtefilterpose, og jeg er inkarneret tedrikker. Gider ikke filtre, der skal gøres rent.
    Du har gang i mange skønne kreative ting.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ok. Det er da en god grund til papirsfiltre!
      Tak. Jeg kan ikke undvære de kreative sysler😍

      Slet
  2. Nå, der skrev Lene netop det, jeg også ville ... jeg gider heller ikke gøre filtre rene :-)
    Jeg kan anbefale, at du finder din egen private teblanding, som kun du kan lave, og som smager helt perfekt. Brugserne og Menyerne har næsten alle et 'tehus' stående, så man selv kan blande.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.. Jeg har slettet det fancyfine filter!
      Og vil prøve selv at blande te.
      Er mest til kaffe, men vil gerne have te om aftenen... Bilder mig ind at jeg bedre kan sove😉

      Slet
  3. Jeg bruger også papirfilter, har det præcis som Lene. Der fås så jo i forskellige størrelser, og små poser som kan lukkes og medbringes, hvis nu værten har glemt at have te :-)
    Det bliver spændende med den nye udsmykning på Store Torv. Yngstepigen og jeg talte om hvor boderne nu skal være.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ok... Jeg lytter til experterne.. Men poser der kan lukkes har jeg ikke set før.. Det må jeg kigge efter.
      Storetorv bliver da flot. Jeg tænkte boderne kunne være inde på "julepladsen"... Vi får se!

      Slet