søndag den 3. februar 2019

Sikke en dejlig weekend

Først fejrede vi mormor i fredags.
95 år.
Tænk at være født i 1924 .. og alt det, der er sket siden.
Fra hestevogn til månevandring.
En verdenskrig og de efterfølgende år med rationering mm.
Til i dag. Med vaskemaskine, varme i radiatoren, socialt sikkerhedsnet...

Mon jeg kan være lige så nysgerrig og åben, som mormor, om 30 år?

Lørdag var jeg, sammen med mine veninder,  til Wienergalla i musikteatret.

Dejlige timer med god musik!

I dag, søndag, tog jeg til Trapholt sammen med Erik.

Det gode vejr skulle da udnyttes.

Erik var også fascineret af Kay Bojesens alsidige arbejder.


Og jeg bliver bare mere betaget af de flotte hæklede aber i montrene.

De er så flot hæklet og monteret.

Garderne tiltaler alle aldre.

Og det er ekstra sjovt at få garderuniform på og stille op til foto!

I legerummet var der gang i den. Klodser i alle mulige bygningsværker.

Man kan more sig i timevis uden en ipad!

Vi sluttede runden med en bid brød i caféen.

Veltilpasse kørte vi hjemad.....

Nåede også lige en familievisit på ruten...

Det var en god tur.

Og en dejlig weekend.

6 kommentarer:

  1. Det er altid godt med en hyggedag med ægtemagen.
    Tillykke med din mor - det er godt nok en pæn alder at opnå, og jeg kan forstå, at hun er relativt frisk -du har hende stadig med på ture, har du ikke?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtig dejligt at komme ud sammen.
      Tak😊 Mor er frisk ift alderen. Klarer sig selv, med hjælp til rengøring. Og vi sigter mod en tur til Skagen i foråret. Vi indretter os efter dagsformen!

      Slet
  2. hej Anne,
    TILLYKKE med din mor. Dejligt at I har kunnet fejre hende :-) Og jeg har lige opdaget at Boje-mini også
    har fået tøj på ... så fint !

    strikkeglade hilsner
    Angelika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Angelika
      Tak😊 vi hyggede os.
      Kay skulle da ikke fryse😉 og tak.
      Strikkehilsner
      Anne

      Slet
  3. Sikke en dejlig weekend, tillykke med din mor, hvor er det rart, at du stadigvæk har hende. Sådan en udflugt med manden er ikke det værste, jeg må snart se Trapholt, dine billeder er meget inspirerende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.. Jeg/vi har nydt det hele😊
      Det er da ikke alt på Trapholt, der interesserer mig, men man kan jo heldigvis selv vælge mellem de mange tilbud. Og jeg synes især Kay Bojesen udstillingen er turen værd.
      Som Tøndring kan jeg også godt lide alle Wegner stolene 😉

      Slet