mandag den 4. februar 2019

Hæklede aber... og en lille strikket hue.


Jeg nød de flotte hæklede aber på Trapholt!

Det er Hanne Bertholdt Ørum, der står bag de flotte aber. Se mere på Instagram.



Jeg har fulgt Strikkefåret i mange år.
Hun har lagt mange herlige opskrifter til hæklede figurer op på sin blog.

Den seneste med henvisning til aber i alle størrelser er da bare flot.
Den eneste udfordring er... at hækling ikke er min spidskompetence!!

Men jeg er fristet... meget!
Måske ... måske kaster jeg mig ud i det...

Indtil da vil jeg nyde, at se de aber andre hækler...


Huen til Boje er heldigvis et nemt lille projekt...
Der kan strikkes mønster ind, så skal maskeantallet måske justeres lidt.
Her er 54 m, den passer også med 60 m....

Hue til lille abe

Garn: MadelineTosh Prairie
P: 1,5mm. Rundpind til magic loop..

Slå 54 m op med dobbelt krydsopslag og strik rundt. Sæt M ved omg start.
Strik 4 omg rib, 1 r, 1 vr.

Strik glat 14 omg, evt flere, alt efter hvor tæt huen skal sidde.

Tag ind:
* 4 r, 2 dr r sm * omg ud.
1 omg r
* 3 r, 2 dr r sm * omg ud.
1 omg r
* 2 r, 2 dr r sm * omg ud.
1 omg r
* 1 r, 2 dr r sm * omg ud.
1 omg r
* 2 dr r sm * omg ud
* 2 dr r sm * omg ud.
Bryd garnet og træk tråden gennem de sidste masker.
Hæft ender.

Lav en lille dusk og sy på huen.

Rigtig god strikkefornøjelse 🐒


4 kommentarer:

  1. Jeg tænkte lige, da jeg så dit indlæg fra Trapholt, at nu varer det ikke længe inden Anne begynder at hækle aber ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. 😂😂 Jeg vil virkelig gerne hækle aber, Marianne . Men nissehuen til Kay og lidt babyrangler o.l. er min hidtidige aktivitet med en hæklenål. Og aberne skal hækles tæt, fyldes og monteres pænt.. Ellers er jeg ikke tilfreds med mig selv🤔

      Slet
    2. Jeg har hæklet nogle dyr efter Strip & Hak og kan tydelig se, at øvelse gør mester, men det er jo ligeså med strik. Du kan jo altid prøve.

      Slet
    3. Ja, det er da bare at kaste sig ud i det... Strikkepindene trækker bare mere i mig😉
      Jeg skal da nok komme igang.. Efter en pludselig indskydelse ..

      Slet