mandag den 18. marts 2019

Det skal bare overståes....

Det med at pille op...
Det skal bare gøres, så man kan komme videre.

Ærmet blev pillet op i går aftes.

En wire blev trukket gennem trøjen lige under ærmegabet.

Tråden i rækken derefter blev trukket / pillet ud.

Vupti!
En over- og en underdel...

Strikket top down er overdelen klar til at bliver hyllet op, pillet op...

til 4 nøgler krøllet garn!

De blev kørt på haspetræet ind i mellem dagens køreture til sygehus og bassintræning.

Min kedel kom i brug, så garnet kunne blive dampet og glat.

Det er en evig kilde til fornøjelse at se krøllerne rette sig ud, når dampstrålen rammer...

4 fed glat garn klar til at komme på garnvinde og krydsnøgle apparat.

Fine garnnøgler og en halv trøje...

Nu skal jeg lige tænke/regne før jeg fortsætter på det projekt!

4 kommentarer:

  1. Du er godt nok konsekvent, men så bliver man jo også bedst tilfreds i sidste ende.. og det er også bedre at lade den hvile når der er trævlet op. Jge har faktisk lige et spørgsmål om optrævling som jeg er sikker på du kan svare på. Kan det ses på resultatet når man ændre strikkeretning hvis det er på et stykke glatstrikning?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gode er at jeg starter ud med en halv trøje😉
      Man ser ikke "vendingen". Jeg prøvede det på Silver Forest. At den blev pillet op skyldtes dårlig pasform i bærestykket.

      Slet
  2. Surt arbejde, ja, som det bare er med at få overstået så hurtigt som muligt!
    Jeg er ret tilbøjelig til at lade den slags ligge meeeeget længe ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig...og så kan man komme videre😊
      Jeg synes, det stresser at have det liggende og råbe efter mig😉

      Slet