mandag den 13. maj 2019

Blokhus er mere end sandstrand...

Vejrudsigten lovede tørvejr... og blandet skydække...

Turen gik til Center for papirkunst i Blokhus.
Et nyt og spændende sted med store, smukke papirklip af Bit Vejle.
Ramt af sygdom fandt hun fordybelse i det papirklip, som hun have arbejdet med fra barn.


Det var så smukt.
Store, detaljerede, fine klip.


Vi så en film, hvor Bit selv fortalte om sine klip. Tankerne bag dem, udpegede detaljerne.

Svanen ude på toilettet måtte jeg da også fotografere.

Derefter besøgte vi Blokhus Salt.
De lavede salt af havvand. Kreative folk, der selv har eksperimenteret sig frem til at lave salt.
Kryddersalt, Skrubbesalt, Badesalt....

Man kan komme derop og få et bad i saltvand.

Der er en café: Kaffe og fodbad!

Et hyggeligt sted.
Også et dukkemuseum, hvor jeg genkendte min Dukke Lise... Men glemte at tage billeder!


Og gamle biler... De er flotte!
Erik ville have nydt den Jaguar E 😍

Vi var de eneste gæster på det tidspunkt og fik den helt store rundvisning.

Jeg fik 3 x salt og en skrubbesalt med mig hjem.


Jeg havde garn med til at hækle en klud... men med garnet fra Hyggestrik, var det plus'li' ikke interessant.

Så vi fandt ind til Strikkefeen i Frederikshavn.
Dejlig garnbutik med et godt udvalg og hjælpsom betjening.


Jeg fik en rundpind med, så jeg kunne slå op til nr 5.

Hygge i hytten med tv og kaffe /kakao.
Snakkede med Erik 😢
Han havde fået forværring af smerter og lammelse af benene En MR skanning viste tryk på nerver og han blev sendt til Århus og opereret sen aften/nat.
Kl 02.20 sendte han en SMS; det var overstået og alt vel.
Han er godt tilfreds med vores sundhedsvæsen.
Tryg ved, at der prompte handles på symptomer og undersøgelser.
Tryg ved det personale, der er omkring ham. Både i Århus og Holstebro.

4 kommentarer:

  1. Det ser ud til at være en dejlig tur i det nordjyske, du er god til at finde spændende steder. Måske man skulle gøre det efter, der er stadig meget jeg ikke har set.
    Træls at have manden på sygehuset, men som du også skriver er han da i trygge hænder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var nogle skønne dage i Nordjylland 😍 Der er så mange spændende /smukke/interessante/inspirerende steder... Noget er nyt, noget er gensyn.
      Ja, jeg er også glad for vores sygehuse.

      Slet
  2. Blokhus er et dejligt sted. Har dog ikke oplevet andet end byen og stranden :-)
    Godt Erik føler sig tryg ved vores sundhedsystem. Og et stort hurra for det mobile netværk, så det er muligt at holde kontakt, tidligt og sent, selvom vi ikke er hjemme ved den "gamle" fastnet løsning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Så må du tur og se det nye!
      De tekniske kommunikationsmuligheder er en gave for langdistancefamilier og andre, der gerne vil holde tæt kontakt.
      Her var det betryggende at få besked med det samme... Og følge med i fremgangen.

      Slet