fredag den 19. juli 2019

Jeg hedder vist stædig til mellemnavn..

Den sidder stadig ikke pænt... sagde manden!
Jeg strikkede version 2.0 på p 3,5 .
Med smallere ryg.
Men den var stadig for stor over ryggen!

Sidder pænt foran..
Men det er jo ikke tilfredsstillende...

Jeg blev så træt af det😠

Først røg trøjen i skammekrogen...

Så blev den pillet/hyllet/trævlet op.

Dampet og "genvundet"..

Jeg havde grundet over, hvad næste projekt skulle være.

Men ren og skær (sønderjysk) stædighed kom ind over og jeg besluttede mig for at strikke version 3.0

Denne gang efter mål.

Og det er jo ganske tankevækkende, hvor stor forskel der er til gården og til gaden!

Gina er slankere end mig, men hun er god til at stå stille, mens jeg fotograferer!

Jeg målte op efter bedste evne uden på en t-shirt.

Det sjove er fordelingen af kurverne...
Det jævner sig ud nedover...😉

Der er kommet mere vægt på og en aldersbetinget ombygning!

Omkreds og længde.

Regnemaskinen kom i gang...

Strikkefasthed 23 m x div mål.

Noter og udregninger...

Halsen strikkes igen dybere.
Raglan på krop passer, men færre på ærmerne.
+ 4 ekstra omgange for ærmegabsdybden.

Jeg startede ud...

Der er tydelig forskel på for og bag!

Der tælles efter og skrives noter undervejs..

Fik delt i krop og ærmer..

Og strikket et lille stykke ned..
Sammenligner med  v.2.0 nederst

"Det er meget bedre sagde manden!
Den kan du godt fortsætte på..."

Jeg vil stadig tage ind på ryggen og lidt mindre foran.. til at antyde den talje jeg ikke har!

Fortsættelse følger....


4 kommentarer:

  1. Det er da vist et meget mellemnavn til dig 😉 Jeg havde givet op for lang tid siden, fortsat god arbejdslyst med trøjen.

    SvarSlet
    Svar
    1. He he.. Tak 😀
      Der går sport i at prøve at få et projekt til at lykkes!

      Slet
  2. Det er så ikke nu jeg skal sige, at version 2.0 i mine øjne sidder pænere end 3.0? Det er nok dit fotograferingsvrid, der gør forskellen, men jeg skal ærligt indrømme, at for den smule forskel havde jeg aldrig gidet have det kæmpearbejde - selv om jeg ikke kan påstå, at det kun er dig selv, der ser det, for det gør Erik åbenbart også :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er svært at se forskellen på billederne. Dels er det selfies, dels Eriks fotovinkel.
      Men han har nærkigget og vurderet at v 3.0 sidder meget bedre. Og så vidt jeg kunne se i spejlet har han ret 😉

      Slet