onsdag den 31. juli 2019

Tirsdag på tur til Århus med veninderne.

Efter noget trafikalt roderi, for at komme ind til parkeringen under Bruuns, kørte vi om til Musikteatret; der er jeg ved at være kendt!
(Man skal indstille Googlelina korrekt!)

Herfra kunne vi gå til gågaden og hygge/ose.

Kigge op til de modige på glasbroen...

Vi besøgte Domkirken.

Den gør sig ikke af meget ude fra.

Men jeg synes den er smuk indvendigt.
Høje buer...

Smukke smedejernsgitre..

Flotte kalkmalerier i nogle af buerne

Og på loftets kanter..

På vejen videre kiggede vi hos Masai og Magasin.
Der blev fundet lidt godt med hjem...

Ved Åen fandt vi en god plads til frokosten...

Det luftede tilpas, så det var skønt at sidde under parasollen og nyde maden.
2 fik Ciabatta med lufttørret skinke, salat, soltørret tomat og mozzarella ost.
1 fik Salat a la Ceasar salad med parmesan.
2x rosé + vand, 1 x Cola til chaufføren😉

Det var lækkert...
Godt mætte fandt vi vejen OP til Naturhistorisk museum og så udstillingen om Troels Kløvedal.

Tankevækkende..

Også en tur gennem vores egen tid.

Fra Troels' omtumlede barndom.

Til livet i kollektiv og den store udlængsel, der førte til købet af Nordkaperen.

Omridset af Nordkaperen, midt på gulvet, giver indtryk af, hvor lidt plads der faktisk er ombord...


Livet på Nordkaperen.

De mange tanker, der blev gjort om fællesskab, behov for et personligt helle, nødvendigheden af samarbejde..




Hvad skaber et helstøbt menneske..

En udstilling om et menneske med så mange facetter...

Der er mange genstande fra rejserne

Også den gamle skrivemaskine..

Insektet i ravet er opkaldt efter Kløvedal..

En spændende udstilling.
Jeg glæder mig til at tage Erik med derover.
Det skal bare ikke være SÅ VARMT til den tid!

Vi vandrede ned i byen igen.

Endte hos caféen på Åboulevarden.

Boun Giorno, hvad kan jeg hjælpe med?


Vi fik kaffe og iskaffe
OG TIRAMISU 😋😋😋😋😋

Det var lækkert.. Og tiltrængt.

Så kunne vi lige klare gåturen op til Musikteatret og p-huset.
Mens vi gik, så vi skyerne tårne sig op...
Mørke skyer...

Heldigvis regnede det ikke, før vi var kørt ud af Århus og kun kortvarigt .. Men vi kunne se de tordenblå skyer i bakspejlet!

Det var en dejlig dag...
Nu glæder jeg mig til vores tur til Skagen....

2 kommentarer:

  1. Den udstilling må jeg se! TK var et fantastisk menneske, der formåede at blive helstøbt og lidt til på trods af sine svære vilkår op gennem barndommen. Jeg har læst hans "Den tynde hud" - og mange andre af hans bøger. Hans sidste er også anbefalelsesværdig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Så må I planlægge en Århus smuttur. Udstillingen slutter 8.sept. 2019.
      Min veninde har Alle mine morgener, den går på omgang nu. Glæder mig til at læse den. Vil også låne af de øvrige..
      Synes udstillingen viser så mange facetter. Og de mange tanker han har gjort sig om livet..

      Slet