søndag den 20. oktober 2019

Søster Astrid - Cinnamon..

Min version af Søster Astrid blev med uld fra Henrichsens Garnspinderi kombineret med de fine fed, jeg købte på Fur.
Det har været en fornøjelse at strikke ...

Jeg havde så travlt, at jeg tog en forkert farve i den sidste stjerne!
Og måtte med baglænsbussen en tur...

Det var jo så spændende at se, hvordan de forskellige nuancer spillede op til hinanden i stjernerne.

Med en anden strikkefasthed end mønstrets, skulle jeg vurdere om indtagningerne passede til mine skuldre.

Det er OK...
Jeg fortsætter...

Jeg nåede igennem diagrammets stjerner og indtagninger...

Der er strikket venderækker før stjerneborten.
Men det synes jeg ikke er nok til at skabe en ordentlig halsudskæring!

Jeg strikkede venderækker ved markørerne...
5 markører med 5 masker imellem.
Det gav en god dybde i halsrundingen.

Ribkanten blev strikket og jeg sluttede af med elastisk aflukning.

Bagsiden af medaljen!

Mange løse ender!!!

De blev hæftet og trøjen blev dampet.


Gina blev klædt på...

Halsudskæring/skulderparti set fra oven.

De forskellige garntyper spiller fint sammen.

Jeg troede slet ikke, jeg kunne finde anvendelse for det gyldne garn i min goodiebag på Fur...
Jeg tog fejl!
Det er perfekt til dette mønster.

Trøjen lægger sig pænt om nakken.

Bærestykket set fra siden.

Ryggen på trøjen.


Trøjen vejer 330g
Jeg har brugt ca 300g grå.
Og kun lidt af de forskellige nøgler til stjernerne.

Ribborten er strikket på p 2,5. De ensfarvede omgange på p 3 og mønsterstrik på p 3,5.

Jeg er rigtigt godt tilfreds med resultatet  🤩🤩🤩


Men det kan man vist også se  😉

6 kommentarer:

  1. Det gik da hurtigt at strikke den. Den er flot og passer jo perfekt. Helt enig, den gylne farve laver det hele perfekt😍

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gik hurtigt, da jeg nåede op til bærestykket. Mønsterstrik lokker til at strikke en omgang mere...
      Tak 💞 Den er så dejlig at have på.
      Og farvespillet er en fornøjelse.. Både at strikke og at se på!

      Slet
  2. Den er rigtig flot og klæder dig godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lene😊. Det er et smukt design Hanne Larsen har begået. En fornøjelse at strikke.

      Slet
  3. Svar
    1. Tak, Ellen 😊 Spændende at arbejde med forskellige garntyper.

      Slet