søndag den 10. november 2019

Aktiv lørdag i Århus!

Dagens primære mål var Fiberfolk.
Det foregik i DGI huset.

Det er højt til loftet i den gamle værkstedsbygning.

Stande med lækre garner lokkede garnglade til at kigge, føle på varerne.

Jeg klamrede mig til min mobil og lynede for lommen med kontokortet...

Jeg købte kun 2 fed garn til hver deres projekt.

Hos Birk+berg fandt jeg en smuk gråblå, som jeg tænker vil gøre sig godt i Feather.

Den ufarvede yak/silke fra A Knitters World skinner så smukt mod den mørke petrol Tvinni.
Jeg ved endnu ikke, hvilket mønster jeg vælger til det.

Efter en lille times rundtur i garnhimlen gik jeg retur til Bruuns Galleri.

Trissede lidt rundt og kiggede på vinduer og mennesker...

Og Bamser!

Da lydniveauet blev for påtrængende gik jeg en tur i gågaden.

Mange mennesker sådan en råkold lørdag formiddag.

Selvfølgelig også på glasbroen oppe over hovederne på os..

Jeg var inde hos Georg Jensen Damask og kigge på julebordene.

Den røde er aldeles julet!

Den grå er altså flot... sådan en man kan bruge hele december.
Den klassiske med bronze/rød har jeg og den er i brug til julefrokosten.

Jeg lagde også en lodseddel i posen og 🤞 for at jeg vinder en dug!

Retur til bilen.

Passerede Aros...

Også her er der mennesker i silhuet mod glas og himmel.

En tur rundt i IKEA... men det er ikke værd at fotografere.
Jeg havde en huskeseddel og fik købt det bestilte.

Så var klokken blevet godt halv tre...

Hmmm...
Den nye udstilling på Mosgaard Museum...

Jeg har jo årskort...

Jeg satte Googlelina med kurs Moesgaard.

Der var mange gæster.
Men ok at komme omkring og se udstillingen.

En rundvisning var stoppet ved stævnen på et krigsskib...

Udstillingen om livet i Pompeji og Herculanum... og katastrofen.. er så flot.

Jeg bliver hver gang imponeret over museets opsætning af udstillingerne. 
Kulisserne og visualiseringen. 
Hvordan genstande og historier knyttes sammen.

Der fortælles om romerriget.

Om handlen på kryds og tværs af Mare Nostrum, Vores Hav.

Smag og behag...

Jeg synes ikke, fiskesovs tiltaler mig...

Beretningen og vulkanudbruddet foregår i dæmpet belysning. smukt og respektfuldt over for de mennesker, der engang var...

Fund fra stranden, hvor folk søgte til for at komme væk..

Der er fortælles om udbruddet og hændelserne via en tredimensionel film på skærmen..
Folk sidder med hovedtelefoner på og lytter rundt om..

Det er en flot udstilling. 
Jeg glæder mig til at gense den... har aftaler med både Erik og mine veninder.

Godt proppet med indtryk kørte jeg hjemad... 

Dog med lidt forhindringer undervejs!

Sikke en dejlig lørdag 😊😊😊😊

4 kommentarer:

  1. Sikke meget du nåede. Du er god til at putte oplevelser ind i hverdagen. God søndag til dig og dine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er med at udnytte de muligheder, dagen byder på, Lene!
      Her var det oplagt at komme rundt og se byen og lige få Moesgaard med til sidst. Den udstilling er en tur værd!
      Tak 😊 i lige måde til dig og din flok.

      Slet
  2. Fiberfolk er fristende! Jeg kan normalt ikke nøjes med at købe så lidt, men har dog behersket mig så nogenlunde de to gange, jeg har besøgt dem.
    Moesgårdudstillingen er der heldigvis længe - jeg vil så gerne nå over at se den, selv om vi har været i Pompei.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der var mange fristelser! Men jeg er godt tilfreds med mine indkøb. Glæder mig til at strikke med dem.
      Håber du når over til Moesgaard og Pompeji. Det er en interessant udstilling. Der er mest om livet i byerne før katastrofen rammer. Og en fin fortælling om vulkanudbruddet og konsekvenserne.

      Slet