fredag den 8. november 2019

Søster Elise blev færdig...

Det har været en fornøjelse at strikke med garnet fra Henrichsens Uldspinderi i Skive.
Dette er lidt tykkere end Tvinni.
Det er blødt og glider let gennem fingrene.

Det er det mørke blå....


Bærestykket skulle strikkes i nyt mønsterstrik.
Søster Elise af Hanne Larsen.

Jeg lagde planer i indlægget d. 16.10.2019

Havde tænkt på en hvid i kontrast...
Men ... nej... den bliver for skrap!

Jeg har jo de to smukke grå fra A Knitters World.

Hvilken nuance passer nu bedst???

Ok... det bliver det nederste nøgle grå...

Det blev rigtigt fint.

Det håndfarvede giver et specielt liv/spil.

A Knitters World er i øvrigt med på Fiberfolk i Århus d. 9.11.2019.

Trøjen sidder godt.

Også over ryggen.

Tilpasninger:
Jeg kan ikke nøjes med venderækker under bærestykket.

Jeg har strikket venderækker i halsudskæringen.
19 masker midt for og derefter vendinger efter 5,4,3 og 2 x 2 masker.

Ribkanten er på 12 omgange i stedet for 20.

Pga Strikkefastheden har jeg strikket efter str. M i stedet for L.

Denne trøje et lidt løsere end Søster Astrid der blev strikket i str S.

Den er rigtig dejlig at have på.
Det blå garn er så blidt og blødt mod halsen 😍

Dejligt med en succesoplevelse mere!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar