fredag den 8. november 2019

Fra Oktober og ind i November...

Regnvejr...
Og masser af vand alle vegne...

Så meget, at vi kom med på News!

D. 30.10.2019 var jeg på tur til Koldinghus sammen med min veninde.

Vi vil se udstillingen om Prinsesse Benedikte.
Prinsesse af tiden.

En fin udstilling.

Om prinsessen og hendes liv.

De mange flotte kjoler...
Smykker og ordener.

Interessen for heste.

Jeg vidste ikke at hun deler interessen for broderi med Margrethe.
Den flotte messehagel er et fælles projekt fra de to.


De mange protektorater kongefamilien har giver indtryk af, hvor bredt de favner befolkningens foreninger og institutioner.

Udstillingen er et billede af et dedikeret og pligtopfyldende menneske.

Et andet sted i huset er der en udstilling om Vores Smykker.

Fyldt af indtryk gik turen ned til gågaden, hvor vi genfandt caféen Two Maidens.

Et hyggeligt sted.
Vi fandt ind i hjørnet og fik en Brunchplatte.

Den mættede langt bedre end først ventet!

Den kunne vi køre hjem på...

En rigtig dejlig tur.

Erik blev udskrevet og nyder at være hjemme i egne omgivelser.

1.11.2019 kom Gitte hjem på besøg og lavede aftensmad til os.

Jeg fik lov at bestemme menuen; Enebærgryde med kartoffelmos og råkost. Mums.

Mormor var også med ved bordet.
Vi havde en hyggelig aften sammen.

D. 2.11.2019 ville Erik gerne til Husflidsfestival i Skjern.

Der sker en masse på skolen.

Det er alsidige håndværksmæssige færdigheder, de viser frem.

På festivalen er det bl.a. de lokale husflidsgrupper, der udstiller.

Erik er med i en gruppe her i Holstebro og fik en lang snak ved deres stand.

Og med mange andre....

Smukke kniplinger..

Vi besøgte tombolaen og var heldige.

Jeg vandt to smukke stjerner

og Erik en fin toilettaske med midterrum i.


Byen er pyntet op.
Julen starter allerede 1.11.!

For tidligt efter min mening...

Men jeg nyder alligevel alle lysene i de dunkle novemberdage.


2 kommentarer:

  1. Han ryger godt nok ud og ind med jævne mellemrum, ham Erik ... men det er da godt, at han er under kontrol.
    Og du har været meget rundt. Benedikte er en af den slags kvinder, der bliver smukkere med årene, synes jeg.

    SvarSlet
    Svar
    1. De holder godt øje med Erik! Det er betryggende.
      Jeg har nydt turene.
      Enig. Benedikte bærer alderen med ynde.

      Slet