søndag den 1. december 2019

1. december og 1. søndag i Advent

December starter koldt!

Der var rim på græs og buske.
Fuglene havde travlt ved foderpladsen.-
Jeg måtte ud og fyldt lageret op!

Indenfor var adventstagen gjort klar.

Det første lys blev tændt.


Kalendernissen kom med et smukt kalenderlys til mig.
Nu skal det brænde længe...  så det når ned til 1 tallet.

Vi hygger os ved morgenbordet...

Erik fik en skrabekalender af kalendernissen.


 Mit julepynt er kommet op af kasserne...

Guldet i vinduerne og de fast nisser er på plads under fjernsynet.


Og så har jeg taget hul på min "fra mig til mig" kalender:

En te-kalender fra Perchs
Min luksuskalender, som jeg har glædet mig til at tage i brug.

Den er så flot og indbydende.

24 små æsker med forskellige teer.
Et flot hæfte med oplysninger om te og bryggemetode.
Æske nummer 1.

Det er en mild og rund te.
Klassisk.
God.




4 kommentarer:

  1. En rigtig luksusting med den tekalender, men man skal forkæle sig selv en gang imellem :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt igennem luksus. En daglig følelse af forventning og glæde ved en smuk kalender.🤩🤩
      Enig.. Man må gerne forære sig lidt nydelse 😍

      Slet
  2. Der er så smukt udenfor med rimfrost. Og sikke I hygger. Den tekalender ser vildt god ud. God ide med de små dåser. Håber Erik har det bedre. God førjulstid til Jer begge❣️

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er gode til at hygge og få det bedste ud af dagene.
      De små dåser er så fine og kan bruges til strikkedimser og andre småting bagefter.
      Tak i lige måde, Lone.💕

      Slet