fredag den 13. december 2019

13. December..... Årets juletræ

Morgenrutinerne skal passes...
10. december

Kalendernissen syntes åbenbart, at mine børster trængte til fornyelse!!!

Teen duftede lifligt af abrikos.
Smagte let og frugtagtig.
Blid og behagelig te.

D. 11. december gav også en let og mild te.

Det er altså spændende med sådan en tekalender!

Kalendernissen kom med en ny marmelade til morgenbrødet.

Lækkert.

En ny beboer i julefamilien flyttede ind.
Jeg er vild med udtrykket i Gjøltroldene.


Smukke, en af julemandens rensdyr, slog sig ned på mit tv bord.

12. december.

Juletræet inde ved rådhuset er stort og flot.
Giver genskin i ruderne.

Så måtte vi også i gang med vores juletræ.
Et ægte plastiktræ.
Så undgår vi løbende øjne og næser...


Jeg satte træet op og hængte lyskæderne på.
Så overtog Gitte og hængte pynten på træet.

Hun var nu ikke tilfreds med de lange snore i pynten!!!



Håndarbejder fra forskellige tidspunkter

En tid med perlesyning sammen med Zizi.

Senere en periode med patchwork.
Så var det broderi og bargellomønstre.

Orkis er et hyggeligt håndarbejde og nemt at have med i tasken.

Der er mange minder på de grene.

Minder fra udflugter til Børglum og andre julemarkeder...


Flagrankerne kom op
og til sidst kunne jeg så hænge lametta på grenene...


Årets juletræ er klar...

Står og pynter i udestuen.

Dagens te smagte af lækkert af bær.
En god balance mellem te og bærsmag.

Mmmhhh ... Sød kalendernisse!

13. december

I dag fik jeg mere guf!

Og en spændende te...
Den smager af jul!


God weekend til alle...

2 kommentarer:

  1. Det var tidligt at pynte, men så kan jeg bedre forstå, at nogle smider juletræet ud allerede 2. juledag! Vores bliver først pyntet den 23., så vi kan sagtens holde ud at se på det til Helligtrekonger :-)
    Det er en god ide at lade nissen i løbet af december købe de ting, man alligevel snart skulle ud og bruge penge på!

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi plejer heller ikke at pynte før d. 23.12. Men nu var Gitte hjemme. Og jeg nyder faktisk lyset fra træet. Jeg pakker mit julepynt væk 1.1. til nytårskoncertens valsetoner!
      Det er i hvert fald sjovt at se hvad Nissen har pakket ind til mig😊

      Slet