mandag den 3. februar 2020

Kulinarisk udfordret....

Peter gav aftensmad.

Vi har fået en filial af SushiMania i Holstebro og han var voldsomt fristet.
Vi bestilte forskellige "godbidder" via en app.
Peter hentede og jeg dækkede bord (det var jo nemt!)

Jeg var så spændt på menuen.
Jeg har en meget selektiv smag, hvilket Erik ofte har beklaget!
Det ser da lækkert ud.

Bagerste i højre bakke er ris med tun, derefter ris med laks, ris med hvid fisk og ris med lynstegt fisk.

Rullerne er en blanding af ris med kylling, ris med fisk osv.

Jeg gjorde mit bedste med de spisepinde...
Det gik også godt... det meste af tiden.

Her er det ris med hvid fisk.

Min største udfordring var faktisk, at de små ruller eller fiskehapser skal spises i en mundfuld.
Og de lige lidt over min kapacitet!

Jeg har ikke fået sushi før.
Og jeg blev positivt overrasket.🤩

Faktisk er fiskeretterne de bedste 😋

Jeg fortsatte med at øve mig...

Peter snuppede lige en serie billeder, mens han morede sig over mine anstrengelser!
Lørdag besøgte jeg mor.

Havde blomster med fra Gitte i anledning af mors fødselsdag.

Når alle er hjemme fejrer vi hende.

Jeg har også være på familiebesøg og fået gule ærter.
En tradition gennem snart mange år, at Eriks lillesøster inviterer flokken til middag.

Det er så hyggeligt at mødes og snakken går livligt.

Oprydningen fortsætter.

Nu er kælderen næsten tom.
Sådan en krybekælder med rørføring på kryds og tværs er megatræls at kravle rundt i.

Peter hjalp med at hive op og sætte ind til videre sortering.

Nu er der spurgt rundt, hvem der måtte have ønsker om dit og dat.
Og kørt til forbrænding og genbrug...

Nu ligner rummet sig selv igen!

Og jeg kan fortsætte et andet sted.......

4 kommentarer:

  1. Så dejligt at prøve noget nyt og at du kunne lide det. Du er enormt god til at rydde op Anne. Sikke et arbejde. Tænker på dig❣️

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så godt... Trods min skepsis!
      Jeg har prøvet at flytte mange gange og ved at en håndfast indsats overfor alt det man/jeg har gemt på er nødvendigt🙄 Ellers skal der alt for mange flyttekasser til.
      Tak💞

      Slet
  2. Man skal altid være villig til at prøve nyt og ikke hænge fast i madfordomme. Jeg har flere gange konstateret, at man ændrer smag livet igennem. John har tidligere haft mange ideer om, hvad han kunne lide og ikke kunne lide, men så har jeg ufølsomt snydt ham, så han ikke vidste hvad han spiste - og han sagde i de fleste tilfælde, at han kunne lide det. HA :-)
    Når det er sagt, skal jeg så rødmende indrømme, at sushi er en af de ting, jeg har prøvet mange gange, men stadig ikke bryder mig særlig meget om ;-)
    Du rydder op og tømmer ud - det rager faktisk ikke mig, men går du i overvejelser om at sælge huset? Jeg kan godt forstå, hvis du gør - der er meget at se til, når man står alene med det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er en bangebuks, når det gælder ny mad. Jeg har altid været kræsen.. men er dog blevet bedre til at smage på nyt.
      Jeg blev overrasket over, hvor godt det smagte. Og at det var fisken jeg bedst kunne lide!
      Jeg rydder op og ud... Jeg vil gerne sælge huset og flytte i lejlighed.
      Jeg vil ikke stå med kæmpehave og stort hus, der næsten giver ekko nu.
      Jeg vil have så få bindinger som muligt. Der er drømme om rejse, højskole mm. jeg gerne vil opleve.
      Men der kommer forhåbentligt.

      Slet