søndag den 5. april 2020

Gittes påskeprojekt...

Jeg kalder det Tivoli tæppet; fest og farver!

Det er et stort arbejde at gøre det klar til at blive samlet.

Åh, jeg savner vores kreahygge og samarbejde omkring patchworktæpperne!

Gitte må klare det selv...

Alle ritrådene skulle ud...

Alt pappet skulle ud...

Strygebrættet kunne give lidt bedre arbejdsstilling!

Gummifliser samles og lægges ud på gulvet (efter at møblerne er flyttet, så der er plads!)

Bagside, mellemlag og topstykke bredt ud og fæstnet med en millionmilliard nåle, så der ikke er rynker i nogen af lagene!

Og derefter kom alle sikkerhedsnålene i...

Jeg ved lige, hvor ondt hun har haft i ryg og baglår af at kravle rundt og sætte nåle i!

Jeg er spændt på at se det færdigt!

Jeg synes, det er så flot.
Det er en fornøjelse at få lov at følge processen...


Kanterne er blevet finpudset.

Bagsidestoffet er lige så Tivolifestligt som forsiden.

Nu skal det ries godt og grundigt sammen, før det kan quiltes.

God påske til alle.
Sammen, hver for sig.

8 kommentarer:

  1. Flot. Hun kan altså noget, hende Gitte :-) Og det er alt sammen syet i hånden? Respekt! Quilter hun det også selv? I hånden?
    Men ... hvorfor kan I ikke mødes? I er jo bare to?
    Sikke en masse spørgsmål(stegn) ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.. Jeg er helt enig; hun er altså god til pw. Det er riet på pap og syet i hånden!
      Vi har besluttet ikke at komme tæt på hinanden før verden er mere normal.
      Gitte arbejder på sygehuset og smitterisikoen, begge veje, er for stor. Jeg skulle også nødig få noget med ind til mormor
      Så vi er sammen hver for sig. Og jeg savner vores tøseture og krea hygge

      Slet
    2. Åh, okay, tak. Det giver god mening :-)

      Slet
    3. Ja... Vi passer på hinanden... på afstand!

      Slet
  2. Det er imponerende flot, det tæppe. Sikke et arbejde, der ligger bag, og sikke et arbejde, der stadig venter forude, før tæppet er helt færdigt. Jeg er fuld af beundring.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, på Gittes vegne. Jeg nyder at se hendes arbejde vokse frem. Ja, der ligger nogen timer endnu i det tæppe. Men hvor bliver det bare flot.

      Slet
  3. Et så vakkert teppe og jeg er imponert over at baksiden også er flott. Fantastisk jobb de gjør. Hilsen deg.
    Mannen min er ferdig med hjemmekontor, så jeg måtte sy noen munnmasker først ...
    men fine små vesker er i forberedelse. Jeg elsker farger.
    Flott mandag for deg. Viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også imponeret over hendes arbejde.. og modige valg af farver. Det bliver så flot.
      Det bliver godt at få både mundmasker og små fine projekter i gang.
      God påske til dig og dine.

      Slet