torsdag den 9. april 2020

Tænkefri...


Jeg har kastet mig ud i et broderi projekt.
Karen Marie Dehn har på Instagram lavet en udfordring hen over påsken.
"broderetkærlighed.
Teksten KÆRLIGHED får man tilsendt og så kommer der hver dag vejledning på Instagram til et bogstav. Næste bogstav, nyt sting.

Jeg fik tegnet op på en gammel stofserviet, som nu kan få ny anvendelse.

Havde store overvejelser i valg af farverne... og hvilken tråd..

Købte de blå nuancer...

Dem gemmer jeg til et andet projekt

Jeg endte med de grønne nuancer!
De passer bedst til stoffet.

De lyser op og minder om forår og friske nye blade på træerne...
Håb!

Det er rigtigt inspirerende...
og udfordrende!

Første bogstav var H.
I forsting (risting)

Mit H blev ret tæt syet.

Og næste norgen opdagede jeg, at jeg ikke havde læst hele teksten i vejledningen...

Der skulle sluttes af med nogle sting langs de vandrette linjer!
Det fik jeg udbedret og mit H fik en pænere kant.

Næste bogstav var Æ
Med speckling..

Det var en udfordring for min firkantede tankegang!
Jeg vendte Æ på hovedet for at lukke af for systemistingenenørden...

Det hjalp!

Til sidst skulle der syes en kant med kontursting og en tråd rundt om bogstavet.

Den fine linje gør en stor forskel!

Det er en hyggeligt projekt... der fylder på spisebordet!

Når jeg broderer sidder jeg bedst ved et bord.
Så er der styr på tråde og grej.

Jeg nyder at brodere igen.
Jeg fordyber og fortaber mig totalt i broderiet...
Hjernen bliver sat på pause.

Det er faktisk velgørende med et par timers tænkefri!

Og jeg har jo et pænt lager at tage af... til andre tænkefri projekter...

Her kan de blå nuancer komme i spil..

Til de dage hvor der er behov for en pause fra pressebriefinger og verdens tilstand...

Min hverdag går stille og roligt.
Jeg handler ind for mormor og mig selv, går ture...

Sætter GPS/endomondo på, så jeg kan se hvor lange mine ruter er.

Dvs.. man skal jo sætte den rigtigt til ellers kapper den hjørnerne!

En ting jeg savner er frisøren!
Når man er korthåret er 6 ugers intervaller tidspunkt for klip...

Og det gjorde jeg så...
DIY for desperate 

Jeg kan ikke fordrage det tjavsede lange nakkehår...
Så kanten var det første trin..

Klip med selfie kamera for at se nakken 🙃

Jeg blev lidt mere modig og løftede op i håret og klippede de lange tjavser af...

Det blev da ikk' så ring' endda!

Peter kom på visit og jævnede lige kanten i nakken... den var blevet lidt skæv.

Jeg har fint og tæt hår. Så det bliver hurtigt for tung og jeg sveder under det lige så snart vejret bliver varmere...
Kommer der sommervejr før frisøren åbner, tror jeg trimmeren kommer i brug til KORT hår!

God påske til alle 🐣🐣


2 kommentarer:

  1. Hvad vil du bruge Kærligheden til, når du er færdig? Pynteviskestykke? Bakkeserviet?
    Du er ikke bange for at prøve noget nyt - det ser ikke ud som om du kommer til at savne en have ;-)
    Jeg har været langhåret før, så jeg overlever nok - det værste er perioden, hvor det hverken er fugl eller fisk, og en tæt manke kan jeg desværre ikke prale af mere - den blev halveret af kemoen, så det bliver nok noget værre sjask. Men sådan må det blive - jeg vil højst klippe mit pandehår.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved det ikke endnu.. Det er syet på en stor mund/stofserviet. Jeg havde en projekt pose i tankerne. Evt med mere broderi/tekst og så lave en lingerivaskpose? Det er plads til nye ideer!
      Jeg hader at håret får en vis længde og træthed. Det ligger tungt og fladt ind til hovedet Det føles som en varm hue.
      Så jeg 🤞for at frisøren får mulighed for at åbne!

      Slet