tirsdag den 28. juli 2020

BRØDposen

Den har ligget stille længe...
Jeg besluttede mig for, at der skulle lynlås i, i stedet for snoretræk, der minimerer volumen og krøller broderiet!

Jeg kunne bare ikke beslutte mig for, hvordan lynlåsen skulle færdigmonteres.

Jeg havde syet siderne sammen..
Valgte flettesting helt ude i kanten, for at få den lille centimeter mere volumen i posen...

Jeg syede et læg i bunden af posen for at få en bund og bedre proportioner på posen.

Foerposen blev syet jeg fandt en rest, en lækker tynd blød satinvævet bomuld, hos Stoff og Stil.


Syede lynlåsen i i hånden...
Syede foerposen i i hånden..

Men enderne strittede ud, fordi jeg havde en idé om at brodere på to stykker til at lukke enderne med...
Men det føltes bare ikke rigtigt.

Så... enderne blev puttet ned mellem pose og foer.

Jeg har trukket snoren gennem løbegangen, dels fordi den giver lidt farvespil til broderiet, dels fordi så er der noget at holde i, når jeg trækker i lynlåsen: snoren er hæftet fast helt ude i kanten.

Nu er posen klar til brug!

Jeg er ret stolt af mit franske 😀

Den er blevet til min hæklepose...

Jeg glæder mig til næste online kursus...
Det er dejligt at kunne arbejde hjemme og i eget tempo.
Det inspirerer til at lege med mulighederne!

2 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet flot - du er dygtig og så omhyggelig. Det er en fornøjelse når du nørder med at en kant (eller en bluse) til at sidde helt perfekt. Godt arbejde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak💞 Det med omhu har jeg med fra min mor.. Monteringen betyder alt for det færdige arbejde.
      Håber jeg kan inspirere andre til at arbejde med deres projekter...

      Slet