onsdag den 1. juli 2020

Bylivet og udflugt...

Sidste fredag var der Open by Night i Holstebro.
En af de lune sommeraftener, som fik folk og fæ ud i byens gågade og på de forskellige cafeer mm.

Jeg var bare ude og gå og nyde aftenen.. for det var for varmt inden døre!🌞

Tidligere på dagen havde jeg brugt penge på beklædning mm.
Det gav mig en voucher på 400 kr.
I dag blev den brugt hos Georg Jensen Damask, der havde et godt tilbud på håndklæder.
2 badehåndklæder for min voucher + 8 kr i løs mønt.😃

Søndag tog jeg på tur til Tille's.. Jeg havde forsøgt at bestille navnegarn mm. Men Mobile Pay ville ikke fungere!
Nå, men så kunne jeg da hente det personligt, når der var søndagsåbent...
og få en oplevelse ud af det.

Der var fristelser nok!

Marianne var ved at vise en ung pige hvordan hun skulle sy hulsøm.

Men der var alligevel plads til et hjerteligt "Hej Anne"

Mens hun fandt mine varer fik vi en hyggelig snak og jeg fik vist Franske Pletter.
Så lærte jeg også noget!

Jeg viste , hvor langt jeg var nået med min Brød - projekt- pose.
For jeg besluttede jo at lave en projekt pose og brodere mere fransk, mens jeg nu var i gang med det...

Jeg fandt en font på pc'en som jeg syntes harmonerede med BRØD fonten; Gabriola
Og en fin spinkel font til tekster i kanten; Agenzy

Lyspladen kom i brug og teksten prikket ind på stoffet.

Der skulle arbejdes lidt med placeringen

Teksten i kanterne syes med 1 tråd amgergarn og kontursting.

Jeg kan godt lide den distinkte streg som modspil til den voluminøse franske syning.

Videre til den anden side...

Først dobbelte forsting..
Derefter udfyldning med kædesting..

Og næste step er fladsyningen, der giver det franske touch!

Da jeg nu var i nærheden af Aalborg kørte jeg i IKEA.

Jeg havde brug for flere bokse til at få organiseret mit tøjskab.

IKEAs Stukk og Skubb passer lige ind på mine hylder .

Nu er der sorteret og lagt i boksene.. og med Dymo noteret indholdet...

Også oven på skabet og over bøjlestange blev der sorteret og lagt i bokse..

Dynerne er pænt pakket væk

Støvler og sko ligger klar til de skal bruges...
(Jeg har ikke så mange, så de kunne være i de to sorte kasser!)

Jeg nyder det hver gang, jeg får skabt orden og overblik!

På min vej gennem IKEA fandt jeg en større boks med indsats.
Den kom med hjem.

For jeg har længe ønsket at få samling på mit broderi grej...
Det lå i flere kasser... og hvor var hvad?

Nu ligger der så fint med tråd og stof i bunden og grej og dimseri i indsatsen.
(jeg lover ikke noget om orden altid!)


4 kommentarer:

  1. Dit broderi er meget smukt

    SvarSlet
  2. Sådan er det, når man flytter: Der skal være fin orden på alting.
    Så kan det altid få lov til at forfalde en smule hen ad vejen ... men jeg bliver vist bedre med årene til det der med at holde orden frem for at rydde op ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Enig. Det giver ro med orden.. Og jeg er også blevet bedre til at holde orden i stedet for at rydde op...
      Nu står krea kasserne for tur til en omgang organisering!

      Slet