Viser opslag med etiketten Ikea. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Ikea. Vis alle opslag

mandag den 4. juli 2022

Ikea udfordringer...

Jeg har kigget godt efter, når sønnen har samlet møbler for mig..

Nu skulle det skrivebord altså op og stå!
I går kastede jeg mig ude i det...

Den slags får sveden frem...

Pause cola!
Videre...
Det går jo godt..

Lige til den sidste skuffe skulle sættes i.
Skuffeskinnerne vender forkert!!! 🤬⚡⚡
IKEA monstret slår til igen!


Nå, men så må jeg lige dampe af og se tour... 
Sikke en tour...
Stemningen nåede ud af skærmen.
Jeg nød gensynet med kendte veje ud af Vejle
Gennem Jelling. Vores pitstop på mange ture. Flot panorama. Her kan man se, hvor stor skibssætningen og palisadehegnet faktisk er 🤩


Forbi Hejlsminde, hvor vi fejrede mine forældres guldbryllup. Den smukkeste weekend i februar '99 med rim på træerne, som i et eventyrland.
Ind i Sønderborg...
Service med meddelelse fra politiet.
Og kom der pludselig en helt andet besked på tv....
Sommerglæde og folkefest brat og forfærdeligt afsluttet med skyderier i Fields.
Døde og sårede... Kaotiske  situationer.
Min medfølelse og tankerne går til deres familier og til de mange der oplevede det inde i Fields.



I dag fortsatte Ikea kampen
Det lykkedes at lirke bordpladen af og få skruet de genstridige skruer ud, vendt skinnerne og TA DAAAA...
Nu er der skuffe i begge sider.
😇

Jeg har flyttet PC over til skrivebordet.

Det fylder... 
Men planen er at få en bærbar...
Og det bliver måske snart, for den her larmer og lukker ned i utide!
🤔

Jeg har tømt 2 skuffer i rullebordet...som skal bruges til sygrejer.


Jeg havde tilsyneladende en hamster med interesse i skrivegrej boende i de skuffer.
Det kom i en kasse og sat ind bag lågen... sorteres senere....


Projekt bunkerne kom i kasser...
Det er skønt at kunne se både gulv og bordplader!

Mindre rod giver mere ro i mit hoved..
Og så kan jeg være konstruktiv og få nye ideer...
Men der er lige nogle projekter der ligger og venter....

onsdag den 15. juni 2022

Jeg kan ikke altid følge med!


Tiden løber altså hurtigt her...

Mange aftaler og egne indfald..
Med behov for hviledage ind i mellem...

Jeg har fået ny printer..
Den gamle sorte ville ikke skrive.. sort! kun i farver..
Nu har jeg en ny moderne version med blæk-abonnement og styring via app på mobilen!

De første patroner er lige landet... den brokkede sig over, at jeg havde monteret de i pakken medfølgende... Nu kan jeg så begynde mit abonnement.


Jeg fik også en ide om at møblere om i krearummet.. 
så hæve/sænkebordet kan blive til sy-mm. bord.


Det krævede altså et lille skrive/computerbord. 
Det kan lige stå ovre ved siden af vinduet.

En tur til IKEA og så slæbe skrivebordet op. Det blev pakket ud nede i bilen og båret op i flere omgange. Godt der er elevator her!


Må indrømme, at bordet ikke er samlet endnu..
For det kræver tid OG ro i hovedet...

Det har jeg ikke haft endnu... senere...


Jeg får altid samlet aftaler i klumper i kalenderen...

Jeg har nydt samværet med netværksgruppen.
Vi fik lækker mad.. OG snakket igennem!


Fik nogle små lette lækre boller.. proteinboller.. 
Fik link til proteinboller med hytteost!

Der findes flere varianter...


Jeg har også haft besøg af mine rejseveninder.
Masser af snak og en god frokost.

Efter opvasken kunne jeg sætte mig og hvile ørerne..


Læste i Samvirke.
Der er mange gode råd at hente... 99 faktisk..

Jeg nyder alle mine gøremål
Og jeg nyder, at jeg har tid til at lave ingenting, når jeg har behov for det!



torsdag den 14. april 2022

Nordjylland T/RT


På tur igen i mandags (11.4.2022)

En skulle med færgen.
Og så tog jeg på udflugt....
Jeg tog rundt til gamle steder...
Frederikshavn, gågade, kirke, Krudttårnet.


Jeg blev konfirmeret i denne kirke...
Vi var lige flytte til byen i 1966..

En speciel kirke, sekskantet.
Altertavlen er malet af Michael Ancher.


Længere henne ligger Krudttårnet.
Ligesom Rubjerg knude fyr!
Dette var dog ikke uden udfordringer, da uheld fik tårnet til at skride og det måtte genoprettes!

Det syner ikke af meget mellem kraner, borerigge og højhuse!



Jeg parkerede på tagparkeringen ved Føtex. Her havde jeg udsigt til min gamle skole... den er nu omdannet til lejligheder.


Jeg kørte gennem byen ud til Bangsbogård, som har fået en botanisk have.

Et stort område med temahaver oppe på bakken.
Den vil jeg op og se med sommerblomster...

Her gik jeg gennem sansehaven om til Bangsbogård.


Kørte videre op ad bakken... 
Til Pikkerbakken med den skønne udsigt, fra Skagen til Læsø.
Også her flages for Ukraine.


Udsigtspunktet er blevet så flot med gangbroen.
Formet som toppen af Danmark


Og en forklaring på det spøjse navn på stedet....
En sti med piksten!


Det er helt vildt så meget havnen er blevet udvidet.
4 store vindmøller.
Anlæg til ophug af borerigge mm.
Olieterminal.


Ud ad de snoede skovveje og videre op ad..
Øksnebjerg, hvor en tilfældig turist tog et billede af/for mig!

Her oppe kan man se ind over det bakkede Vendsyssel.
Se op til Skagen.
Og Frederikshavn...
Utroligt at se, hvor højt riggene rager op i landskabet ved Frederikshavn.


Nede i solflimmeret ligger den gamle by Sæby.
Man kan lige se kirken rage op over byen.


Jeg parkerede på Vinkelvej.
Her nød jeg mine sommerferier hos bedstefar og bedstemor.


Legede med ungerne i området.
Var på stranden så snart vejret var til det.
Ned ad Klostergyden, over åen, og der lå timers leg i sand og vand.


Marie Kirken er en smuk gammel klosterkirke.


Med skriftestole.
Munkestole langs væggene i begge sider af koret.


Og MANGE kalkmalerier.

Det var tid at vende næsen mod syd.
Jeg ville også til Aalborg...


Til IKEA, for jeg har planer om billeder i krearummet.

En skøn tur i smukt vejr 🌞

Så pyt med, at jeg var pokkers træt den aften!!!!

søndag den 6. marts 2022

Udflugt og forårsfornemmelser


En spontan tur til Aalborg med Gitte.

Hun skulle hente skuffer.. og vi kunne begge bruge en tur i IKEA...


Ja, vi startede så turen ud ad Viborgvej med et gisp...
Har du set hvad benzin koster?????

I opslaget på Instagram fik jeg så at vide at benzin i Norge koster 22kr!!!!

Vi fik hentet skuffer.
Og kigget på dit og dat i IKEA.
Jeg kiggede bl.a. på billedrammer
Den gallerivæg rumler stadig.
Og det gamle Europa kort på 70x100cm kunne jeg tænke mig at hænge op i krearummet...

Det var en rigtig hyggelig tur.
Vi får også tit snakket en hel masse i bilen.. andre gange er vi bare sammen.


Jeg nyder foråret på gåturene rundt i Holstebro.

Intense farver i krokus overalt.

Solen varmer rigtigt godt nu.


Fuglene har travlt.


Jeg var heldig at spotte 2 Spætmejser.


De et så smukke og det er fascinerende at se dem drøne op og ned ad stammerne...


De har travlt og sidder ikke stille til ære for fotografen!

Jeg havde 3x zoom og de er beskåret...

Desværre havde jeg ikke sat kameraet til høj opløsning!

søndag den 13. februar 2022

En uge med mange facetter...


En skøn gåtur mellem sol og skyer.


Kigge forårstegn.


Og blive imponeret over den store svamp.


Fik hentet greb til mine små kommoder.

Ikea! Dejligt nemt!

Lige til at klemme på skuffekanten.


Det fungerer fint.


Jeg fik hentet min fotocollage hos Photocare Herning. 

En kalenderlåge fra Gitte til en collage på 3x3, 30x30cm.


Valgte at samle billeder af livsnyderen, naturmennesket og familiemennesket Erik

Jeg har savnet et billede; kunne ikke vælge..
Nu har jeg en collage 😍


Arbejdet med at lave collagen satte gang i en idé om en gallerivæg bag sofaen.


Forskellige billeder og størrelser.
Og så skifte ud, når der kommer et nyt yndlingsmotiv i kassen.

Det sysler jeg videre med....


En tur ud til Thorsminde for at lege med kameraer.

Prøvede med Canon G7.

Synes den er for flad i farver og opløsning; 5 MP

Jeg er mest tilfreds med mit kameraet i min Samsung mobil.
Der er en indstilling til at 3:4 108 MP

Det gav fotos på 20-40 MP


Som jeg måtte "formindske" for at flytte herover!


Jeg har haft besøg af min svoger og svigerinde.

De skulle se min lejlighed for første gang...Der kom jo en corona i vejen.

Dejlige timer i godt selskab
Frokost og test af alkoholfri øl.
Jeg tåler dårligt de gode med % 🙈

Vi nåede frem til, at Leffe er for sød.
Royal Classic neutral, god hygge øl.
Fur alkoholfri var en god overraskelse. Dufter og smager af øl!
God til frokost og anden servering. 😋


Jeg fik en smuk orkide af mine gæster.


Fascinerende på nært hold!


Og så kan jeg runde af med føljetonen propper og huller!!!!

Jeg fik den gode og nyreparerede prop retur i mandags.
Lige i tide til at tage den på før møde med netværksgruppen. Så skønt. Ikke træt eller hovedpine.

Dagen efter kom der to små pakker med hver sin prop. Med små huller!

Ny opringning og snak med hørepropteknikeren. Og nu er propperne sendt til Phonak service afd, så skulle de forsøge at bore større kanal i dem.

Nu om dage laves propperne ude i østen.
Og deres forståelse af stort hul er åbenbart ikke som min. Selvom det vel er der, den første prop blev lavet...?

Jeg er spændt på, hvad jeg kan skrive i næste afsnit!