På tur igen i mandags (11.4.2022)En skulle med færgen.
Og så tog jeg på udflugt....
Jeg tog rundt til gamle steder...
Frederikshavn, gågade, kirke, Krudttårnet.
Jeg blev konfirmeret i denne kirke...Vi var lige flytte til byen i 1966..
En speciel kirke, sekskantet.
Altertavlen er malet af Michael Ancher.
Længere henne ligger Krudttårnet.
Ligesom Rubjerg knude fyr!
Det syner ikke af meget mellem kraner, borerigge og højhuse!
Jeg kørte gennem byen ud til
Bangsbogård, som har fået en botanisk have.
Et stort område med temahaver oppe på bakken.
Den vil jeg op og se med sommerblomster...
Her gik jeg gennem sansehaven om til Bangsbogård.
Kørte videre op ad bakken... Til Pikkerbakken med den skønne udsigt, fra Skagen til Læsø.
Også her flages for Ukraine.
Udsigtspunktet er blevet så flot med gangbroen.
Formet som toppen af Danmark
Og en forklaring på det spøjse navn på stedet....En sti med piksten!
Det er helt vildt så meget havnen er blevet udvidet.4 store vindmøller.
Anlæg til ophug af borerigge mm.
Olieterminal.
Ud ad de snoede skovveje og videre op ad..Øksnebjerg, hvor en tilfældig turist tog et billede af/for mig!
Her oppe kan man se ind over det bakkede Vendsyssel. Se op til Skagen.
Og Frederikshavn...
Utroligt at se, hvor højt riggene rager op i landskabet ved Frederikshavn.
Nede i solflimmeret ligger den gamle by Sæby.Man kan lige se kirken rage op over byen.
Jeg parkerede på Vinkelvej.
Her nød jeg mine sommerferier hos bedstefar og bedstemor.
Legede med ungerne i området.
Var på stranden så snart vejret var til det.
Ned ad Klostergyden, over åen, og der lå timers leg i sand og vand.
Marie Kirken er en smuk gammel klosterkirke.
Munkestole langs væggene i begge sider af koret.
Det var tid at vende næsen mod syd.
Jeg ville også til Aalborg...
Til IKEA, for jeg har planer om billeder i krearummet.
En skøn tur i smukt vejr 🌞
Så pyt med, at jeg var pokkers træt den aften!!!!