mandag den 31. august 2020

August... med både oplevelser og bekymringer.


Jeg har været på ture og på besøg.

Jeg har svedt tran i de varme dage...

Og mor måtte til sidst indlægges til observation.
Varmen kostede på væskebalancen..
Og det hele kostede på hendes ressourcer.

Det er godt, vi bor i Danmark.
Trods al kritik af hjemmepleje mm er det en stor hjælp for alle parter.
Mor er blevet bange for at falde og det er en stor tryghed for alle parter, at der kommer besøg til hjælp mange gange om dagen.

Det gjorde, at jeg kunne tage på ferie sammen med Gitte.
At vide hjemmehjælpen ville kontakte mig, hvis der skulle ske noget.
Og at vide, at familie og venner også kom på besøg hos hende, gav mig ro i sindet.

Alt det er også årsagen til den lange pause på bloggen.
Nu må jeg hellere få samlet op på august...

Jeg har trods alle bekymringerne også oplevet en masse ...
 

4 kommentarer:

  1. Nåh, det var godt - jeg var ved at blive helt bekymret for dig, men det var i stedet dig, der var bekymret.
    Nu er varmen overstået, så alt bliver forhåbentlig godt igen.
    Jeg har, via Johns søster, også erfaring med, at hjemmehjælpen fungerer fint, men der er jo altid nogen, der altid skal brokke sig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var og er bekymret. For det har virkelig koster på mors selvhjulpenhed og drive.
      Vi er begge glade for hjælpen fra hjemmeplejen. Og mor får også med udefra hver dag nu.
      Så vi prøver at finde en god rutine på de nye præmisser.

      Slet
  2. Jeg var også begyndt, at være bekymret for dig. Det er hårdt for dig, at du nu skal være bekymret for din mor. Dejligt at hjemmeplejen fungerer godt, det var også tilfældet hos min mor for tre år siden. Glæder mig til at høre om dine udflugter, rart at der også er hjælp fra andre familiemedlemmer, så du kan komme afsted.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det fylder meget for/i mig lige nu. Men vi forsøger at finde fodfæste og få hverdagen til at fungere bedst muligt.
      Jeg er så glad for den støtte jeg har fået og mor har nydt de besøg.
      Nu skriver jeg løs om oplevelserne i august.. og genoplever turene.

      Slet