søndag den 2. august 2020

Oprydning i projektposerne...

Efter den lange periode med broderier, skulle jeg varme op til at strikke igen. 
Finde strikkerytmen, trådspændingen.

Jeg valgte at strikke efter Susie Haumanns Siesta, fra Its not all wool.

Det blev nu i uld.. med to cones fra hylden, vinterhvis og hvid, og en håndfarvet blåmeleret merino.

Det var skønt at strikke igen. 
Mærke maskernes flow på pindene.

360 g. Str L.. tror jeg. 

Den måler 104 brystvidde og er 63 cm lang.
Jeg måtte jo til at regne, for strikkefastheden med to tråd uld passer ikke til mønstret!

I en anden pose lå en elsket trøje, som jeg havde lovet at forsøge at redde.

Den (og et par trøjer, som venter på at blive strikket) blev lagt til side, da min verden væltede.

Nu er lysten til arbejdet vendt tilbage og jeg kastede mig ud i at lappe ærmer.
Det en ærme var helt slidt igennem og svær at sy pænt...

Det andet ærme har akkurat sammen 

Så resultatet blev noget pænere.

Nu ligger den klar til aflevering ved førstkommende lejlighed.

Det blå garn jeg købte hos Karen Klarbæk på min udflugt til Silkeborg er nu blevet til et par grydelapper.

Jeg skulle prøve at hækle den pæne kant, jeg fik mønster med på.

Jeg har valgt at hækle lapperne ret store. Med 60 stangmasker: ca. 25 x 25 cm.
Jeg kan godt lide en stor grydelap!
Når de så bliver vasket og tumblet, bliver de lidt mindre. Tætte og perfekte til at holde varme ting!😀

Der er brugt en lille smule mere en to nøgler pr lap. 
Jeg måtte spæde til på sidste omgang i kanten. 😳


2 kommentarer:

  1. Så kom den igen, den strikkelyst. Den stribede sweater er rigtig pæn!
    Og det er nydelige reparationer - det havde jeg ikke kunnet gøre så pænt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Var du ved at blive nervøs for mig? 😉
      Jeg nyder at strikke igen og føler at jeg igen har overblik over projekterne. Det var helt forsvundet.
      Og tak. Jeg har ikke prøvet at lappe strik før, så det er min svendeprøve!

      Slet