torsdag den 17. september 2020

På tur til Skagen


I går, Onsdag, var jeg på tur i Nordjylland sammen med 2 veninder.
Det blev en dejlig, men lang dag.

Afgang tidlig morgen, så vi kunne være i Skagen ved 10.30 tiden.


Vi parkerede bag Coop og gik hen til Skagens Museum.

Der var kø!
Skoleklasser skulle jo også se udstillingen.


Nu bliver man lukket ind efterhånden som andre går ud.. og der er lavet rute gennem museet for at give bedst mulig tid og plads til de besøgende.

Så man har tid til at betragte og nærlæse andre informationstavler!


Jeg nød gensynet med Annas værker. 

Hun er så alsidig og spændende.


Jeg installerede Vizgu på mobilen og kunne hente ekstra info om markerede værker..


Folk fordybede sig i malerierne..


Stod stille længe..og betragtede detaljerne.


Videre gennem museet kommer man forbi de store kendte værker.


Motiver sat op i en fortælling.


Jeg kan godt lide den måde at få mere viden om motiv..


og baggrundshistorier.


I sidegangen er der kig ud kornkammeret der blev brugt til atelier.


Der er læ i haven og dejlig sensommerstemning.


Gennem den kendte spisestue til udgangen..


Vi havde booket bord hos Brøndums


Stilen er autentisk


Vi fik anvist et bord og skulle beslutte, hvad frokosten skulle bestå af.


Brøndums klassiske fisketallerken!

De andre fik hvidvin og jeg valgte en Nordic.

Vi nød vores frokost.
Lækkert... og fine små portioner ..


Hyggeligt at sidde i de historiske rammer og kigge ud på trafikken omkring museet.

Godt mætte gik vi derefter en tur i gågaden.

Det var blæst op.
Og en strid vind susede gennem gaden.
Og susede/skrattede/larmede i høreapparaterne!

Vi var helt øre i hovederne, da vi vendte tilbage til bilen for at køre mod syd.


Da vi nåede Sæby trængte vi til kaffe.

Drejede fra motorvejen og kørte ned gennem de gamle gader, hvor jeg har så mange sommerferieminder.
Ned på havnen i den gule bygning, ved siden af Jacobs Fiskerestaurant på 1 sal, ligger Rumklang.
Kaffebar og brugskunst.


Et hyggeligt sted!
Og en god chokoladekage 😋 
De andre fik en flødebolle hver til kaffen...


Vi kunne kigge ud over altanen på en hav, hvor bølgerne for af sted i blæsten.


Flaget kæmpede for at holde fast i snor og flagstang!

Vi undlod en gåtur på havnefronten.
Vi kørte hjemad.

Havde liiige en afstikker til IKEA i Aalborg.


Efter en lang og indholdsrig dag landede jeg hjemme i min stol.

Læste om Brøndums Hotel.


Kiggede i min nye strikkebog...

Købt som inspiration til farvevalg.


Testede mit nye krus.

Jeg havde kaffe med i det sorte krus, men savnede et krus til kolde drikkevarer.

Købte det blanke krus og det er perfekt til de kolde varer.
Nemt at tippe vippelåget og rart at drikke fa den buede kant.


Klar til næste udflugt!!!

2 kommentarer:

  1. Fornuftigt at tage til Skagen udenfor højsæsonen - især i Hellerup-ugen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Skagen drukner i tossede køwenhavnere og folk der vil ligne dem, når det er højsæson!
      Der er meget hyggeligere i ydersæsonen. Og man kan få p plads og bord og... 😉🤣

      Slet