torsdag den 17. september 2020

Roser i Setesdal... et monteringsprojekt!

Nu skulle alle farverne på Roser i Setesdal i spil.
Der blev hæklet kædemasker på knapstolperne.

Først med lime grøn

Og jeg beklager farverne i dette indlæg.
Min mobil er vild med neon og tivoli!!! 🤬

Men man kan se, hvad jeg laver!


Derefter en række kædemasker i kædemaskerne...


Og til sidst krebsemasker på knapstolperne og boblemasker forneden og i halsudkanten.


God effekt med de to typer struktur.

(Min hånd er med for at give bedre farver!)


Ærmekanterne fik deres farver.. 
med kædemasker og boblemasker.

Efterfulgt af kædesting i de to hvide omgange nederst på ærmerne.


Jeg hæklede små blomster.


De skulle syes på hver stjerne.

Først hver blomst...
Og så to gange millefleur sting


Og til sidst grønne blade..

Rullekanten forneden på ærmet er endnu en af de mange fine detaljer.


Kædesting i side- og ærmesømmens vrangmasker


Til sidst var der kun knapperne tilbage.

Fine perlemorsknapper i forskellige nuancer, med anvisning til rækkefølge på knapstolpen.


Gina blev klædt på!


Detaljer!

Og en SMS til modtageren...
Jeg giver kaffe, hvis du står model!


Det smil var alt arbejdet værd!!!


Roser i Setesdal sidder, som var den strikket til hende 😉

PS.
Jeg har sagt, at jeg IKKE strikker en mere af den model!

Det er nok det projekt, der har medført størst monsteringsarbejde...
Men den er godt nok blevet flot!


6 kommentarer:

  1. Den jakken var virkelig flott! Et kunstverk! Men jeg forstår godt at det holder med én, alt det arbeidet! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak😀 Det er spændende at strikke Høyviks design. Men den version var en stor udfordring at montere😉

      Slet
  2. wow! hvor er du god til det fine arbejde, respekt!
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak 💕 inspirerende OG en udfordring 😉

      Slet