lørdag den 19. september 2020

En blomsterhilsen og en tur til Århus


Jeg fik sådan en fin hilsen, som tak for strikkebøger mm., jeg havde sendt ud af huset.

Et lille stykke langtidsholdbar natur.


En blomst der ikke kræver pasning!😉


Nu står den og pynter i min vindueskarm 😍


Fredag var Gitte og jeg i Århus.

Vi havde booket en plads til porcelænsmaling hos Royal Copenhagen.

Det var sådan en god oplevelse i februar, så det ville vi da prøve igen.

Denne gang skulle jeg prøve at male en oval tallerken...

Min arbejdsplads!


Der var taget hensyn til corona..
Mundbind, sprit, afstand...


Underviseren fortalte om porcelæn og farve.. 
Den blå farve er specialfremstillet. Den tåler det høje varmegrader i brændingen.

Så viste hun os, hvordan hun malede mønstret.. 
Hvordan hun holdt tallerknen og hvilken retning hun førte penslen...


Pyha...
Værsgo...

Der blev stille.

Alle arbejdede koncentreret på at styre farve og pensel!


Den time gik hurtigt.
Og det er med at stoppe i tide... ellers bliver det da først noget gnidder!

Nu er jeg mega spændt på at se resultatet efter brænding.

Vi får mail, når tallerknen kan afhentes.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar