tirsdag den 15. september 2020

Setesdal på en ny måde...

Faktisk er det et projekt jeg sagde ja til sidste år.

Startede på den i november...
Men så væltede verden!
Og Setesdal blev lagt til side, til jeg igen havde overskud til et større projekt.

Nu har jeg så fundet den frem igen.
Jeg er glad for, at jeg ikke kastede mig ud i det store monteringsarbejde før nu!

Sidsel Høivik designer strik med mange detaljer!


Jeg var nået til ærmegab på krop og ærmer.


Så det var ikke så meget der skulle strikkes færdigt.

Næste step zig zag og saks!

Trods erfaring... skal jeg altid liige trække vejret dybt inden saksen aktiveres!


Skuldersømmen blev syet.

Det øverste stykke på kroppen er strikket frem og tilbage fra halsudskæringen og op.
Det giver en pæn montering.


Ærmerne blev syet i.

Afslutningen på ærmet med kuppel og belægning er også så gennemtænkt.
Igen en smuk montering og fin skulderkuppel.


Nu kom de store udfordringer!
Ikke teknisk, men det sortmelerede pelsuld gjorde arbejdet med belægninger foran og i halsen virkelig svært at se til...
Trods LYS og luplampe...


Jeg fik samlet op og strikket efter anvisningerne, så belægningen kunne dække over klippekanten midt  for og kanten rundt i halsen.

Syet pænt og efter bedste evne..

Så var jeg klar til at hækle knapkant.


Der hækles i bagerste bue i ombukskanten.
Jeg arbejdede mere på fornemmelser en syn!

Mit kamera har bedre syn end jeg!
Så billedet er lysere end jeg oplevede virkeligheden..


Kanterne blev færdige...
Og modtager hidkaldt til en kop kaffe og til at stå model..
Jeg skulle sikre mig at den passede!!!

Pyhhh...

Klar til at fortsætte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar