tirsdag den 8. juni 2021

Lige nu... skal man altså gå tur i Lystanlægget...


Det er vist det eneste tidspunkt, jeg kan lide lilla, violet og lyserød


Men rhododrendronbuskene i parken er simpelthen betagende lige nu.

Prøv at gå gennem de store buske...


Gå en tur og ny de smukke blomster.


Sid på en bænk og slik solskin foran det smukke anlæg ved bækken.

Jeg snakkede med de to på billedet, mor og datter.
Datteren havde fødselsdag og moderen var på besøg. 
De nød samværet og solen.

Jeg tog et billede at dem sammen,-  med hendes mobil 😃


Jeg fortsatte op til søen...
Der lå noget skidt i den ene ende af vandet. 
Der lå døde fik i overflade...


Hen ad stien langs den bagerste sø.
Stien er en del af Hjertestien og fortsætter ud i den anden ende af anlægget.

Her var der heldigvis masser af liv og plasken af små fisk.


Der er også store rhododendron  i denne del af anlægget.


Op ad trappen til græsplænen, 


hvor der er folk på picnic, solbadning osv, når det er godt vejr. 🌞


På vej retur sad jeg lidt i solen... 😎

Hvor lang tid tager det at blive solbrændt???


Jeg legede lidt med Zoom på mobilen

Jeg er lidt imponeret af hvad den kan trække.

Ud gennem farveeksplosionen i lilla 💜


Og blomsterne er så fantastiske i finhed i nærbillede. 


Jeg kunne ikke se mig mæt!


Over vandløbet, der slynger sig gennem anlægget.

Pavillonen ligger smukt inde i skyggen under de store træer.


Ude ved krydset Viborgvej/ Enghavevej/ Sønderbrogade er der blevet pænt igen.

Efter en større omgang oprydning er der frisk jord i bedene og nye smukke blomster.

Jeg nyder byens blomster. 
I anlægget ved vejen, på byens pladser...

Der er bare smukt i Holstebro!

2 kommentarer:

  1. Der er godt nok flot. Og sikkert især i denne periode med alle rododendronerne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så betagende lige nu🤩 Vores bygartnere holder park og by så smukt. Løbende fornyelse i bede og krukker. En glæde at gå tur i området.

      Slet