onsdag den 22. september 2021

Rart med en original til at måle på!


Grått i Setesdal vokser.
Det er skønt med noget mønsterstrik på pindene igen!

Men mit øjemål er ikke indstillet til xs/s
Jeg er vant til L... XXXXL


Jeg var i arkivet for at finde billede og kigge udtagninger....


Kan du ikke lige komme over til kaffe og opmåling?
Og tage Roser i Setesdal med?

Hyggesnak og kaffe kombineret med afprøvning og mål.



Jo, den passer!

Og jeg fik lov at låne Roserne til resten af strikkeriet...


I Koftegruppen på Facebook kan man finde inspiration til andre farver og versioner.

Denne i fly blå Sølje med tilsatte ærmer er lige min smag..

Har farvekort til Dansk Pelsuld fra Hjelholt.
Den kunne også blive flot i koks/sand med grønne broderier...
Nå... det bliver senere!!!!


Der var for resten flødeskum til overs efter æblekage til kaffe...

Jeg fik en mild Irish Coffee til aften..
Uha.. den var god... det er også mega længe siden jeg sidst fik en IC.


I søndags var jeg en tur i Aalborg.
Alt for Damerne Walk.
Gitte var desværre blevet syg.. så jeg var alene af sted.
Og vejret var piv råkoldt og uindbydende.

Så jeg valgte den dovne løsning... 
hentede bluser


og goodie bags...


med blandet indhold..

Fortsatte til IKEA efter papkasser, så jeg kan få endnu bedre styr på mit håndarbejdsgrej..

Fandt  også dækkeservietter til sønnen.
De blev afleveret samme eftermiddag.
Og jeg fik et friskbagt franskbrød med hjem.


Min nye julebakke fra IKEA blev indviet med brød og en tiltrængt kop kaffe, da jeg landede hjemme!

Den er da ret hygsom...😉


 

4 kommentarer:

  1. Ohhh, farverne i den der Sølje er jeg godt nok vild med - de er også lige mig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er bare så flot!! Har desværre ikke fundet den nuance i dansk garn. Så alternativet bliver nok den koksgrå pelsuld🤔

      Slet
  2. Det ser ut til at du har hatt en fantastisk dag :-) Det er alltid hyggelig å finne interessante ting. Mønsteret på kofte er flott ... jeg har ikke strikket på lenge. Jeg er alltid glad for gamle mønstre. Og ja, jeg burde unne meg en irsk kaffe :-) Hilser deg.
    Jeg ønsker deg en fantastisk søndag. Viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en dejlig dag, Viola 😃
      Koften er flot og den nye genser bliver også fin, når jeg bliver færdig med monteringen.
      Irsk kaffe gør godt på en kold dag😉
      Rigtig god søndag til dig.

      Slet