lørdag den 18. september 2021

Nye projekter...!

Jeg begyndte på Friday Sweater i den blå version for nogen tid siden.
P 3 tager tid!

Der er strikket ekstra venderækker helt om på forstykket, for at få en dybere halsudskæring.


Det er mit tv strik..

Nu har jeg fået delt til krop / ærmer.


Jeg måtte pille på til ærmegabet. 
Den blev for bred.

Spændt på, hvor langt det blå Yaku rækker.
Har købt en mørkeblå til striber.. hvis det ikke går!


Det nye og spændende projekt er Grått i Setesdal til min veninde.

Igen en model fra Sidsel Høivik.


Denne gang en genser.

Jeg fik vundet garnet i nøgler og kunne gå i gang.


Jeg strikker ærme som en stor strikkeprøve.

Så får jeg et mere reelt indtryk af hvordan garn og mønster spiller sammen.
Og min erfaring siger, at det kan trække sig sammen!

Her kan man se, hvor stor forskellen er i ærmebredden op gennem mønstret. Det hele er strikket på p 3.


Vi prøvede ærmet på armen og enedes om, at det skulle være mere snævert ved håndleddet og undgå den stramning i øverste del af mønstret...

Ærmet til venstre blev strikket med flere forskellige pinde!
Så blev det jævn og pænt.

Og størrelsen skulle være en Small.

Det højre ærme er pillet op og garnet dampet...
Klar til at strikke ærme 2...

Min nye stol kunne bruge en pude...
Og jeg er helt vild med teksten her!

Så det er det sidste projekt, jeg har liggende!

Købt hos Kølkær Stoffer aka StofKarsten i Hammerum.


Gåturene er blevet noget køligere...
Efteråret er godt på vej.


Bladene dækker græsset omkring museet.

Så er det godt at sidde inde med varm kaffe/te ☕ og hygge med sine projekter 😉

Ingen kommentarer:

Send en kommentar