onsdag den 15. september 2021

Slanting Slipover


Garnet blev købt i ferien på Fyn.

Mønstret købt hos Anne Wentzel.
Jeg kunne ikke stå for det fine strukturmønster.
Der er mange fine detaljer i designet.


Halsen ... der er mange drejede vrangmasker...!

Skulderpartiet..
Ribkanten der "skubbes" ud til ærmegabet.


Samlet og der strikkes rundt..

Fotos for at se pasformen..
Jeg er lidt skeptisk for dybden af ærmegabet...


Hvor lang skal den så være....???
Ned til ribkanten, hvor arbejdet igen deles.


Store vaskedag!


Brugte Uldvasken fra Hjelholt
Den er god. Strikket bliver så blødt.


Endelig færdig...


Varm og klar til efteråret...


Jeg har altså syet ca 4 cm sammen i ærmegabet.

Den var for dyb til min smag... eller facon!

Nu er jeg lidt spændt på, om, eller hvor meget, jeg kommer til at bruge vesten.
Jeg har ikke haft en vest i maaaange år!









4 kommentarer:

  1. Uh, den ser da lækker ud. Jeg er ellers ikke hoppet på slipover-moden, men lige netop den model kunne godt lokke mig. Den er rigtig fin på dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak 😃 Jeg falft for designet. Havde først startet på str L men den var alt for bred over skuldrene. Ommer. Nu str M.
      Eneste anke er, at jeg synes ærmegabene er alt for dybe... Derfor har jeg syet den lidt sammen!
      Er spændt på trøje versionen.

      Slet
  2. ja trøje versionen venter jeg også på, den er blevet god, den du har strikket og du ser godt ud i den:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Spændende hvordan trøjen bliver!
      Tak.. Og tak 😃
      Slipover er blevet fin.. Med lidt tilpasninger 😉

      Slet