onsdag den 20. oktober 2021

Kbh 5...


 13.10.2021

Igen fantastisk smukt oktober vejr!

Gik omkring Dantes plads, for at se Galschiøts skulptur. 
En protest rejst mod at lave det lille grønne område til en stor p-plads. 


Formiddagen blev brugt på glyptoteket. 

Anne Marie Carl-Nielsen.


Super interessant udstilling. 

Så dygtig en kunstner og progressiv for sin tid. 
Hun har lavet Bronzeportene på Ribe domkirke. 
Dronning Dagmar uden for Ribe...


Har lavet rytterstatuen på ridebanen ved borgen. 


Jeg er fuldstændig betaget af hendes evne til at udtrykke sig i kropssproget på figuren. 


Det være sig menneske eller dyr.


Se lige lugekonen..
Hvor træt hun er..
ondt i ryggen...
Forslidt!


En note i Søndags Kulturtillæg fra denne uge...


Der var også en udstilling om Dæmonguden Bes.

Ser ikke specielt venlig ud.


Men beskytter fødende og mange andre!


En meget alsidig skabning..

Vi nød palmesalen før afgang hjemad.
Frokost og afslapning hjemme.


Derefter en forrygende aften i Operaen.


Først lækker mad i restauranten.. 


Med udsigt over til Amalienborg og Marmorkirken. 

Folk begyndte at ankomme...

Aftenstemning.

Introduktion til forestillingen på en af etagerne...


Den glade enke version 2.0... 

En nyfortolkning af operetten skabt af Kasper Holsten og Adam Price. 

Jeg er vild med version 2.0!! 
Med satiren, humoren, det politiske, økonomiske, samfundsmæssige, almenmenneskelige...

Det var underholdning med holdninger!


Spændende scenografi med kæmpe discokugler.
Både som scene, teater, svinefarm...!

Kostumerne understregede indholdet i tekst og stemning.

Jeg måtte ind i mellem lige blinke en gang og tænke "kan man det?" 
Ja! Det spiller sammen i en helhed.

Jeg ville gerne se forestillingen en gang til for at få endnu flere detaljer med!  🤩🤩🤩🤩🤩


Og der er endnu en finesse...
Det er på dansk...
Og teksterne vises over scenen.

Jeg kunne lige kigge op over brillerne og læse...
og nå at se hvad der skete på scenen... næsten samtidig!

Jeg er altså så glad for mine nye høreapparater!
God lyd.
Fik meget af dialogen med.
Nød musikken og sangen.
Det er virkelig at højne livskvaliteten for brugeren.

2 kommentarer:

  1. Sikke meget du har fået ud af københavnerturen - og hvor godt, at dine nye høreapparater virker så godt. Den nye version af Den Glade Enke virker meget seværdig, som du beskriver det her.
    Det er i øvrigt lidt sjovt at se København beskrevet med en turists øjne. For mig er det bare den nærmeste storby :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en skøn tur. Jeg er så glad for de nye høreapparater.
      Den glade enke version 2.0 er festlig, fornøjelse og prikker til kulturliv og samfund, så man ler med og af skuespillet.
      Ja.. Kbh er da bare en storby.. Men alle byer har sit eget udtryk... Jeg leger også turist i Holstebro.. Eller Aalborg.. Ser kendte steder på nye måder..

      Slet