torsdag den 28. oktober 2021

Min Setesdal 3


Den bliver så fin!

Tester målene jævnligt...


Det er svært både at holde oppe, rulle ud, smile og tage selfie på en gang 😉

36 cm..

38cm.
Lagt oven på Zipper sweateren.
Ser ud til at alt passer...


Nu med maskesnøre i..
og tænderne tages i brug til at holde oppe med!
Indtil jeg fik lavet en knude på snøren...🤔

Ærmerne kom også med ..

Hmmm...
Hvor lang skal min Setesdal så være...


ca.. 38 - 40- 42cm???

Jeg foretrækker den lange version.
Og strikker lidt videre.


Ærmer og krop samles.
Jeg har 9 masker på snor i ærmegabet.
De bliver syet sammen med maskesting , når jeg skal montere og stoppe ender ind.


Sætter maskemarkører i ved samlingerne for at undgå træk i maskerne..

Jeg strikker med raglan.
Havde overvejet kuppelærmer, men det vil jeg hellere have i en kofte.


Hvornår skal jeg starte halsudskæringen???


Hvordan passer den???

Det er lige præcis nu den halsudskæring skal startes...
Jeg vil gerne gave en blød, dyb halsudskæring.

Halskanten skal lægge sig pænt til ,når den er færdigmonteret.


Mit Excel ark fra forleden kunne genbruges her...
Når der er x masker på forstykket,, lukkes x masker af og derefter strikkes frem og tilbage til halskanten i nakken skal lukkes af... og skuldrene strikkes hver for sig....



Ingen kommentarer:

Send en kommentar