tirsdag den 9. november 2021

MIN Setesdal!


Endelig kunne den tages i brug...

Den er så dejlig at have på!


Jeg syede millefleur blomster i stjernerne.

Diskrete.. men de er der!


Jeg har været doven.. for en gangs skyld.. og bare låst med knuder på bagsiden, for ikke at får en klump af hæftede ender.


Jeg pillede boblerne i halskanten op og hæklede en ny kant.

Nu hæklede jeg ned i hver 3. maske i "svingene.

Det gav en pænere bue rundt.


Sidesømme, ærmesømme...


Det giver en fin finish!


Jeg er rigtigt glad for min Setesdal.

Strikket i let A facon.

Med raglanærmer.

Med dybere halsudskæring.

Tilpasset i ærmerne ved hjælp af pindetykkelse.

Millefleur blomster i stedet for de hæklede.

Garn: Dansk Pelsuld fra Hjelholt Uldspinderi købt i Sommerfuglen

Mønster: Grått i Setesdal eller Sol i Setesdal fra bogen Mine strikkede favoritter/My knitted Treasures af Sidsel Høivik 


Man kan vel sige, at jeg har en forkærlighed for blå nuancer!!!


Jeg inviterede min veninde på kaffe og æblekage.

Hun skulle jo se, hvordan min version af Setesdal blev 😉


Æblemosen havde Gitte leveret... 

😋 Mmmh, den er god!


Jeg har fået vinterdæk på bilen.

Det er jo nemt at køre ud til STS og aflevere bil og nøgler..


Og så sætte sig hen i kaffebaren

Nyde freden og strikketøjet...

45 minutter senere kunne jeg køre hjem .. på vinterdæk, tjekket bil og fyldt op med sprinklervæske...


De har biler i "alle" størrelser der ude..


Den lille her er da nuttet!


2 kommentarer:

  1. Den har vel nok mange fine detaljer - jeg kan godt forstå, at du er glad for resultatet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak❤️ Den er bare så rar at have på. Jeg vil gerne strikke en kofte i Dansk Pelsuld... Det er lækkert... Og ikke helt billigt!

      Slet