tirsdag den 2. november 2021

Nogle dejlige dage...

Lørdag var jeg med til at fejre min svogers fødselsdag.
På Restaurant Asia i Middelfart.

Det var så hyggeligt. Og dejligt mødes og snakke med familien.

En travl og livlig lørdag aften!
En udfordring for høreapparatbrugere 🦻🦻
Mere om det i næste indlæg.


Søndag var hviledag... Arrhhh... rengøring og skrive huskeseddel...
Mandag skulle jeg lave mad!!!
Havde inviteret ungerne til fødselsdagskaffe og aftensmad.

En opskrift fra Madens Verden blev konverteret til Kylling med bacon!
Jeg parterede en kylling og viklede bacon om. Lagde stykkerne oven på grønsager og flødesovs i en kokotte med låg over.
Maden blev absolut godkendt for god smag.😋😋
Version 2.0 bliver med kyllingebryst og uden låg over, så sovsen kan blive mere cremet/tykkere.

Søren kom med hjemmelavet is a la mormor.
Den blev absolut også godkendt 😋😋😋


Jeg fik 2 Georg Jensen dækkeservietter i den nye smukke, intense, grønne farve:
Københavner grøn.


Umulig at fotografere.
Den er mere intens i virkeligheden.

De skal snart i brug 🎄


Byen har travlt med at gøre klar til jul med juletræer og pynt over alt.


Julelysene tændes på fredag...

Så kan jeg også bruge mine grønne servietter 😉


På dagens gåtur nød jeg solskin og blå himmel...


Fik øje på en "erhvervsfisker" på åbrinken.
Den stod stille, næsten bomstille, og lurede.

Tog billeder på vej hen mod den og på vej væk fra...

Jeg betragtede den længe.
Men blev ikke stående længe nok til at se den i aktion!



De sidste sensommerblomster langs fortovet!

Sikke en kontrast mellem julepynt og solskinsblomster!

4 kommentarer:

  1. Tillykke med fødselsdagen :-)
    Sådan en fiskehejre kan stå bomstille og vente på bytte meget længere end vi har tålmodighed til. Jeg kunne også godt tænke mig at se den fange noget engang, men det er heller ikke lykkedes for mig endnu, selv om jeg ser et par næsten hver dag her ved fjorden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ❤️
      Jeg vidste, den kunne stå stille længe.. Men SÅ længe!?
      Jeg var imponeret! Og lidt ærgerlig over at der ikke skete noget...
      Jeg var også overrasket over at se den her inde i bymidten. I villahaven og bagsiden af Kvickly overfor. Folk gik på stien og over broen...

      Slet
  2. Tillykke!
    Flotte dækkeservietter, der passer godt til jul (bl.a.).

    SvarSlet
    Svar
    1. TAK ❤️
      Det er en smuk farve. De kan fint bruges i november 😉

      Slet