tirsdag den 30. november 2021

Tur til Aalborg på en smuk mandag


En tur med Gitte til Aalborg i går. 

Vi var heldige med vejret. Solskin. Lige omkring frysepunktet. ☀🌡❄ Der blev brug for hue/pandebånd og handsker.

Vi nød turen og hinandens selskab. Startede i IKEA. Spiste frokost; vegan burger og risalamande cheesecake..ish.... 

Kiggede møbler og muligheder til Gittes kommende lejlighed. Købte lidt småting....


Tog bussen ind til centrum og gik tur i de julepyntede gader, mens tusmørket brød igennem

Ind til Penny Lane og få varmen.


Det er det sjoveste sammensurium!


Café og konditori..

Og PYNT!


For og bagside af menukortet...

Gitte var henne og kigge på kagerne..

Der var for meget at vælge imellem, når man ikke vidste, hvad det var for noget!


Varm chokolade med hhv flødeskum og skumfiduser ☕

og kage... Gateau Marcel og citronmarengs-tærte 😋

Varme og MÆTTE!


Derefter rundtur ad kendte gader.

Aalborg er vores by.

Ned ad Algade og ind til Kronen i nr 17. 

Kaffe og te butik af den hyggeligste slags!


Jeg købte lakridste. 

Pænt pakket ind.. og vi fik et kaffebolche med på vejen ud. 


Hen langs havne fronten. 

Kig til Utzon centret 


Limfjordsbroen og havnefronten på Nørre Sundby siden.

Nej.. Broen var ikk' ååp!


Forbi Toldbodplads med springvandskuplerne...


Der er liv om sommeren, når ungerne render rundt mellem vandstrålerne.


"Krondyr" på Østerågade...


Hen til Julemarkedet ved det gamle rådhus og Budolfi.


Bagom kirken og se hvordan pladsen var blevet. 

Noget kuperet, trapper... og helt nyt byggeri med butikker til begge sider..

Der er sket meget i Aalborg, siden vi sidst rigtigt har været på tur rundt i gaderne.


Retur ad Boulevarden ned til Busterminalen og ud til Storcentret, hvor bilen ventede på os.


Nu skulle vi bare hjemad.

Nåede lige at snapshotte et fint lystræ ved svinget Nibevej >Hobrovej...

Hjemme ved 19.30 tiden.

Sikke en dejlig dag!


Nød min morgenkaffe i dag, mens jeg kiggede billederne igennem...

Og min nye servietholder fra IKEA til kaffeservietterne 🤍


2 kommentarer:

  1. Dejlig tur! Jeg må indrømme, at jeg er en anelse misundelig over, at du så tit kan tage på en hyggetur med din datter. Hvor må det være skønt for jer begge.
    Dengang jeg arbejdede, købte jeg mig til to ugers ekstra ferie, som jeg brugte til at tage til England. Nu er John altid med, og det er fint nok, selvfølgelig, men jeg savner altså noget mere alenetid med Charlotte. Det får John bare aldrig at vide, for han skal jo ikke have dårlig samvittighed over at tage med til England, og jeg kunne ikke drømme om at foreslå, at han blev hjemme en gang imellem :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er så taknemmelig for turene og samværet med Gitte. Vi har nogenlunde samme interesser og er gode til at give hinanden inspiration, men også til at sige fra undervejs.
      Det er en anden måde at være sammen på, når alle er med...

      Jeg har heldigvis også gode stunder med drengene. Der kan snakkes om meget undervejs i bilen eller over en kop kaffe 🤩

      Slet