søndag den 5. december 2021

5. december Det blev vinter!




1. December 
Dagen startede med Kalenderlys og kalenderpakker....

Vinteren ramte Midt- og Nordjylland!!!


Jeg fik lige testet min bil i snevejr og sporkøring med 50 km/t på motorvejen til Grenå for at hente sønnen.
På vejen hjem regnede det og vejene var stort set rene 
Heldigvis... men helt underligt!


Om aftenen var jeg i Musikteatret og spise..
Håndsprit inkl. i borddækningen!


Forretter og buffet.


Derefter en forrygende flot opførelse af Bodyguard.


2. December.
Morgenhygge og slappe af...


Jeg skulle mødes med netværksgruppen i Lemvig om eftermiddagen.

Heldigvis sneede det ikke længere.
Men de havde fået mere sne der oppe, end vi havde i Holstebro.
Så vejen var is-knoldet og p-pladsen skrumplet!


Det er altid så dejligt at mødes ..
Vi er alle hørehæmmede, men det er ikke det der fylder i samtalen.
Det er en god snak om livet og hvad vi har oplevet siden sidst.

En havde været på 7 ugers sensommer/efterårstur til Spanien og Portugal... Spændende at høre om.
Man kan rejse langt gennem andres oplevelser!
Og alle fik en flaske olivenolie, som de havde med fra gården der nede.
Den kan også købes i Menu herhjemme.


3. December 
Kalenderpakkerne er en skøn start på dagen!


Jeg kørte en tur til Herning.
På jagt efter possement snor til en flagranke.

Jeg var både i Selfmade og hos Kølkær stoffer..
Uden held.
Udsolgt og leverandøren havde lukket...

Jeg var også på udkig efter en plastiklommerundepindebeholder...
Har en til mine wirer og ville have en til mine Addi Novel.
Heller ikke held med det.
Men på IG/Facebook fik jeg et hint til Rito.
Jo.. sørme.
Bestilt og afsendt samme dag!


Var også en smut gennem Herningcentret og nød julepynten derinde...


Og Rudolf holder klar....

Ungerne blev fotograferet i kanen 📸


Jeg har også en Rudolf..
Noget mindre!
Fra Gjøl!


4. December
Gråvejr..
Sneen svinder ind...

Men jeg har det jo godt inden døre 😇


Om eftermiddagen havde jeg besøg af min veninde.
Kaffe og hygge snak.
Is og vafler...

Isen smagte godt!
Sidst vi spiste af bøtten med is, havde jeg dagen før lagt 2 poser snittede porrer i fryseren.... 
Og de duftmolekyler havde altså fundet vej til isen.
Lækker vanille is med porre bouquet!

Virkelig spøjs oplevelse!


5. December 
1. søndag i Advent.

2 lys i adventstagen og kalenderlyset bliver langsomt mindre.


Kalenderpakker...
Jeg havde da lige skrevet Drys på indkøbssedlen.
Klog nisse!

Morgenhygge med Tille's Julekalender på YouTube.

Dagen bliver brugt på blog..
Og pakke gaver ind...
Strik og tv...
Der er jo håndbold!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar